Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jachra - 25-03-2012 20:03:04
Computers & Telefonie

Na 2 jaar moederbord van laptop (600,-) al kapot

[quote=mahadma schreef op zondag 25 mrt 2012, 18:00]bij de makro geldt dat er fabrieksgarantie wordt gegeven, dus één jaar. de klanten daar zijn wederverkopers (winkeliers) en (in pricipe) geen particulieren. ergo, de wettelijke twee jaar garantie is niet van toespassing op dit gegeven. ts wordt gezien als wederverkoper en dient dus zelf voor het tweede jaar garantie zorg te dragen. de defecte pc is dus in dit geval rekening man.

uw antwoord is niet geheel correct. immers kan de klant van de makro de gekochte ook voor zichzelf houden en dan geldt de gewone garantietermijn zoals deze in de wet bepaald zijn.

nu schuilt de makro achter de fabrieksgarantie zoals vele winkels het doen. dit is niet conform de huidige wetgeving. de makro is in deze gewoon een verkoper.

voor meer informatie kijk op: http://www.consuwijzer.nl/ik_wil_advies_over/elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/garantie/veelgestelde_vragen/mijn_computer_is_na_twee_jaar_kapot_gegaan_en_de_verkoper_wil_hier_niks_aan_doen_heeft_de_verkoper_gelijk