Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hanneke - 26-03-2012 00:02:15
Voeding & Gezondheid

Nieuwe sun verpakking imigran- ellende

Beste ageet,

het was absoluut niet mijn bedoeling om denigrerend of sarcastisch over te komen! ik schrik hier enorm van, want het is juist het tegenovergestelde...

mijn stelling dat ik "alleen maar" migraine heb, en niet zoals u clusterhoofdpijn, was om aan te geven dat ik mijn migraine soms al erg heftig vind, en ik weet dat clusterhoofdpijn nog veel heftiger is. en ik weet dat ik met mijn migraines soms al moeite heb met dingen als medicijnen open peuteren, dus dan vermoed ik (want ik kan me dat niet eens vóórstellen) dat het voor u nog vele, vele malen heftiger is. het was dus juist bedoeld om aan te geven dat ik mijn migraine niet wilde vergelijken met uw clusterhoofdpijn. en dat ik dus juist heel erg met u meevoel omdat u op dat moment uw medicijnen niet goed toegediend kunt krijgen.

en nee, u heeft niet denigrerend verwezen naar de apothekers. maar diverse andere reageerders wel. zij vonden dat apothekers degenen waren die lastig deden, al dan niet uit winstbejag. ik heb alleen geprobeerd aan te geven dat het niet de apothekers zijn die deze trend van goedkopere (en vaak niet goed werkende, of althans met toch vaak andere bijwerkingen) medicijnen hebben bedacht, maar dat het de verzekeraars zijn.

mijn opmerking dat ik mij op de hoogte probeer te houden (en dus daarom wellicht weet hoe het ondertussen werkt met die medische noodzaak, dat dat nu minder makkelijk gaat dan vorig jaar of daarvóór) was bedoeld als reactie naar mirca, die aangaf dat zij dacht dat ik apotheker (of apothekersassistente) ben. ik wilde daarmee uitleggen dat ik denk te weten hoe het met die medische-noodzaak-regels werkt, maar dat dat niet komt omdat ik apotheker(sassistente) ben. maar gewoon omdat ik ook vaak aan die balie sta.

wat ik vertelde over wisseling van medicatie omdat die (althans bij mij) na enige tijd soms niet meer voldoende werkt, was ook als reactie op mirca, die aangaf dat haar sumatriptan niet meer werkte. het was dus meer een tip (alhoewel ik toegeef dat dat er niet heel duidelijk in staat) om ook eens met haar arts contact op te nemen of zij misschien kan overstappen, zodat bij haar de medicatie ook weer beter gaat werken.

het spijt mij oprecht dat ik u gekwetst heb, dat is nogmaals allerminst mijn bedoeling geweest. ik heb meerdere malen geprobeerd het voor u op te nemen, ook als er mensen kwamen die zeiden dat 'een minder makkelijk spuitje toch geen reden is om een duur medicijn te krijgen'. ik heb juist geprobeerd uit te leggen dat als je een medicijn als je dat zo direct nodig hebt, niet toegediend kunt krijgen omdat zo'n spuit niet werkt, je dat een medische noodzaak kan noemen. en dus een reden voor een arts om tegen het preferentiebeleid in te gaan.

nogmaals, mijn intenties waren goedbedoeld. ik vind het oprecht heel jammer dat het zo verkeerd is overgekomen.

ik wens u verder alle sterkte met uw hoofdpijn. het lijkt me echt vreselijk, en ik hoop dat u snel de juiste medicijnen/spuiten weer krijgt!