Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ir. benton deus
ir. benton deus - 26-03-2012 02:34:22
Computers & Telefonie

Na 2 jaar moederbord van laptop (600,-) al kapot

[quote=mahadma schreef op zondag 25 mrt 2012, 18:00]bij de makro geldt dat er fabrieksgarantie wordt gegeven, dus één jaar. de klanten daar zijn wederverkopers (winkeliers) en (in pricipe) geen particulieren. ergo, de wettelijke twee jaar garantie is niet van toespassing op dit gegeven. ts wordt gezien als wederverkoper en dient dus zelf voor het tweede jaar garantie zorg te dragen. de defecte pc is dus in dit geval rekening man.

je ziet het wel heel zwart/wit mahadma! niet iedereen die een makropas heeft is een ondernemer in de zin van een detaillist, dus geen wederverkoper in die zin.

makropas wordt aan bestuurders van en vve, verenigingen, stichtingen etc. etc. verstrekt mits ingeschreven bij de kamer van koophandel (kvk). een horecaondernemer verkoopt geen laptop of een televisie door achter de toog!

in de makrofolders wordt zelfs bij bepaalde groepen producten extra garantie tot 5 jaar bijgekocht (ca. € 50,00 inclusief btw) en is bij bepaalde producten zo, o.a. dyson stofzuigers zonder enige kosten tot 5 jaar garintie wordt verleend, dat er garantie en/of service aan huis wordt verleend.

kocht eergister bij de makro een tefal compact grill classic met 2 jaar garantie op, aankoopbewijs tevens garantiebewijs.