Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

te
tessa.31 - 16-04-2012 20:05:13
Geldzaken & Recht

Geld terug of niet?

Pietboeijen123 maandag 16 apr 2012, 19:07

piet b.
ik heb bij cranenbroek in schijndel twee oprijplaten 160 cm. alu gekocht, met 250 kg.draagvermogen per plaat. tijdens het eerste gebruik van (een van) de oprijplaat zag ik bij de 6e kruiwagen (geladen met ca 60kg grond) dat de oprijplaat aan het doorzakken was (ca 15 cm. uit het lood).de rijplaat is te kort voor de kruiwagen en berijder.dus beide gelijktijdig op de plaat is niet mogelijk. ik ben gestopt met het gebruik van de oprijplaat en heb cranenbroek telefonisch op de hoogte gebracht van mijn ervaring met de plaat. volgens de medewerker van de technische dienst (td) was dit de 1ste klacht over de oprijplaat en ik kon met plaat en bon terug komen ter beoordeling door de t.d.. de medewerker constateerde inderdaad dat de plaat gebogen was door mogelijk een constructie fout, maar kon niet garanderen dat een nieuwe plaat van betere kwaliteit zou zijn. omdat de oprijplaten niet aan de (op de verpakking) beschreven verwachting voldeed, was hij was bereid om beide platen terug te nemen. hij schreef een tegoedbon uit ter grootte van het aankoop bedrag, welk bedrag ik alleen de zelfde dag in de winkel zou moeten besteden, anders zou de tegoedbon vervallen. dat heb ik geweigerd en eiste dat cranenbroek mij 2 oprijplaten moet leveren die aan de beschreven verwachtingen voldoen, of de koop ongedaan moeten maken en het geld terug moeten geven, of het aankoop bedrag in aankoopcheques beschikbaar moet stellen. van deze opstelling was cranenbroek niet gediend: men wilde niet aan mijn argumenten tegemoet komen.
na ruim een half uur aan de balie te hebben gediscussieerd, werd er eindelijk de chef bij gehaald. de discussie herhaalde zich met de chef, deze heeft na intern onderzoek en navraag, uiteindelijk uit "coulance" overwegingen en "eenmalig" ingestemd met mijn argumenten en opdracht gegeven voor de aankoopwaarde cheques uit te schrijven met een geldigheid van 1 jaar.
met de oplossing ben ik niet tevreden, ik wilde namelijk oprijplaten die aan de op de verpakking vermeld kwaliteit voldoet. die kan cranenbroek niet leveren. nu ben ik verplicht binnen een jaar bij cranenbroek iets anders te kopen, terwijl ik nog niet weet wat.
mogelijk zijn er meer mensen met zulke ervaringen bij cranenbroek?
misschien iets voor kassa om aandacht aan te besteden!


beste piet,

wanneer je een product koopt in jouw geval oprijplaten mag je ervan uitgaan dat wat er beschreven staat over het product, dat dan ook moet kunnen. wanneer het product ondegelijk is mag je ervan uitgaan dat de winkel waar je het hebt gekocht het product gewoon terugneemt en wanneer deze u geen product kan leveren wat wel aan de verwachting voldoet, u gewoon uw geld terug moet krijgen., dus cheques zijn geen optie want u bent dan verplicht om uw geld in deze zaak te besteden terwijl u mischien niets nodig heeft, en al met al heeft u nog geen goede oprijplaten. ik zou cranenbroek voortaan links laten liggen.