Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 17-04-2012 11:02:10
Computers & Telefonie

Sony valt onder de eu garantie wet!!?

Waarom is het toch altijd dat als diverse mensen beweren dat "wettelijke garantie" = de garantieperiode, dat dan de mensen die dan aangeven dat het niet zo is altijd de mond worden gesnoerd?

waarom is het toch altijd dat op de teksten van consuwijzer rechten ontleent worden, terwijl dat helemaal niet kan?

steeds lees je dat volgens de europese richtlijn de winkelier minimaal twee jaar garantie moet geven en dat de winkelier volgens de nederlandse wetgeving de winkelier een garantieperiode moet verstrekken welke gelijk is aan de verwachte of gemiddelde levensduur. ieder ander die ander spreekt wordt gezegd: "bek dicht!"

ook wordt steeds beweerd dat een product gedurende de verwachte of gemiddelde levensduur probleemloos moet funtioneren, deugdelijk moet zijn, terwijl volgens de nederlandse wetgeving het product ook voor een langere periode aan de koopovereenkomst dien te beantwoorden.


rare wereld.



[quote]daar bereik je voor 'jouw branche' méér mee dan hier op een consumentenforum jouw zienswijze aan iedereen op te dringen, toch?

mijn denkwijze?

doe even normaal zeg!
het staat gewoon letterlijk in de wetboeken, europese richtlijn en de stukken van de tweede kamer!
dus jij beweerd keihard dat de wetboeken, de richtlijn en de stukken van de tweede kamer liegen!
zeer gewaagd!

ik weet niet of jij het doorhebt, maar ook consuwijzer, kassa, radar dienen aan die regels te houden. doen ze dat niet, dan zal ik mijn mond niet houden.

[quote]consuwijzer de nederlandse wetgeving in 'begrijpelijk nederlands' is komen te staan, het allemaal maar verkeerd hebben begrepen en dat de ondernemer 'ikbenik' het allemaal veel beter begrijpt.....

ik heb je al diverse keren de letterlijke tekst gegeven van de richtlijn, de wetboeken en de stukken van de tweede kamer.
als jij vindt dat die anders zijn dan consuwijzer, dan klopt de tekst van consuwijzer niet!

en nee, ik zwijg niet.