Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Em
Emmap - 19-04-2012 13:10:22
Geldzaken & Recht

Deur aan deur verkoop

(1) bot vragen: kunt u lezen? ja? wat staat daar dan op die sticker? (...) en wat gaat u hier proberen, na een lang verhaal wilt u uiteindelijk proberen mij iets verkopen neem ik aan? (...) nou, wegwezen dan.

(2) meneer, mevrouw, er komen hier elke dag verkopers langs, voor kozijnen, goten en dakkapellen, voor schoonmaak, onderhoud en repaties - nog nooit heb ik iets gekocht en dat ga ik ook vandaag niet doen. daarom heb ik zo'n sticker opgeplakt, zodat u en ik onze tijd niet verspillen.

(3) laat ze hun tijd verspillen:
'als u mij iets wilt verkopen kan ik u nú al zeggen dat ik daar niet op in ga.
maar als u daar 10, 20 of 30 minuten van uw tijd aan wilt besteden, ga gerust uw gang, dan zeg ik na 10, 20 of 30 minuten opnieuw wat ik net zei: als u mij iets wilt verkopen, daar ga ik niet op in.
zegt ú het maar, is uw tijd kostbaar en besteedt u die liever aan iemand die u misschien kunt overhalen, of aan mij: mijn nee blijft namelijk nee. uw keuze... ik heb tijd genoeg, u niet neem ik aan u wilt een target halen! toch?
nou, dan snappen ze het wel.
en zo niet? laten praten, niet reageren, en als ze uitgepraat zijn, zeg je: nee dank u.

en zo zijn er honderden, zo niet tientallen :-)) varianten te bedenken...

voor aan de telefoon: vraag hoe lang het duurt, hou de tijd exact bij en zodra de tijd verstreken is: sorry, dit gaat over de tijd heen, jammer, veel succes verder.