Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klotskop - 03-05-2012 15:35:59
Auto & Vervoer

Hybrid-rijders zijn profiteurs

Helaas ik moet het eens zijn met jftm. het is reeds aangetoond dat het verbruik en de nox/fijnstof uitstoot door de "prius "rijders vele malen hoger liggen dan gemiddeld en in een aantal omstandig heden veel meer dan een 2cv. waarom, de wat klein uitgevallen motoren, ander val je buiten de regels, moeten veel harder werken en draaien op max. de kreet er zitten accus in, leuk naar deze worden zeer energie intensief gemaakt, he wat naar vervuiling, voor een deel her te gebruiken, tegen wederom veel energie, terwijl het nut (gebruik) minimaal is daar de meest auto? gebruikt worden door het berdijfsleven, die dus veelal op de snelweg zitten en dus, op die motor rijden.
nu het gebruik, want we willen minder stoken met zijn allen. het gebruik licht wat vreemd lijkt mij, 1 op 15 sommige 1 op 17 jawel wat een nummers, ik rijd op mijn motor, zonder er voor te gaan 1 op 20 en met mijn 2 cv 1 op 18 en de ax haalde zelfs 1 op 24, en daar moet allemaal wegenbelasting voor betaald worden, sterker nog de motoren hebben een verhoging gehad omdat deze niet mee zouden doen met de kilometer heffing. nou zal het u opgevallen zijn dat deze niet is doorgegaan, het is echter opvallend stil in den haag als het kwartje van kok en deze verhoging voor motor fietsen ter spraken komt. vroeger waren motoren en de 2cv armelui voertuigjes, nu worden ze ineens bestempeld als luxe artikelen en moet er niet gezeurd worden. voor de goede orde ik rijd alles met de motor als er geen ijs of sneeuw ligt, een dikke 20.000 kilometer, de lol is er van af. ik ken overigens geen modaal of minder met een prius, wel met veel zuiniger en gekoesterde (geen budget) oudere voertuigen.

alleen erg jammer weer dat dan haag en brussel de plank volledig mis slaan als het gaat om het milieu. die is er niet bij gebaat en de rekening komt weer bij de burger te liggen. het zou leuk zijn als men wat vaker in scandinavie gaat kijken, die snappen het een stuk beter.