Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tdehond
tdehond - 04-05-2012 09:09:59
Huishouden & Energie

Is budget energie betrouwbaar?

Het lijkt mij dat een bedrijf - indien deze er niet in slaagt om binnen 30 dagen een overstap te regelen - zelf de klant benadert waarbij aangegeven wordt waarom de termijn langer duurt en binnen welke termijn de overstap alsnog geregeld is.

de uitvoering van de overeenkomst
de leverancier dient de bestelling binnen dertig dagen uit te voeren, tenzij de consument en de
leverancier daarover een andere afspraak hebben gemaakt. indien een leverancier de overeenkomst niet
kan uitvoeren omdat het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet hij de consument
daarvan op de hoogte stellen en betalingen die reeds gedaan zijn binnen dertig dagen terugbetalen

=budgetenergie schreef op vrijdag 4 mei 2012, 00:23: geachte heer/mevrouw,

omdat ik uit uw profiel uw naam niet kan herleiden, kan ik uw casus moeilijk beoordelen. in het algemeen kan ik u wel het volgende zeggen:

een reguliere overstap duurt minimaal drie weken, en is meestal binnen een maand na aanmelding voltooid. deze termijn vindt u ook in de welkomst-email. sneller kan, zelfs binnen een dag. bijvoorbeeld als u een nieuw huis betrekt. als dit nodig is dient dit wel bij aanmelding aangegeven te worden.

daarmee wil ik niet zeggen dat uw aanmelding niet vertraagd kan zijn: budgetenergie maakt momenteel een sterke groei door. we groeien zelfs veel harder dan we bij de start van het bedrijf gedacht hadden.

door deze sterke groei hebben we natúúrlijk te maken met groeiperikelen. we investeren daarom zwaar in it-systemen en het aannemen en trainen van nieuwe medewerkers. in de tussentijd kan het zijn dat uw aanmelding een of twee weken later wordt doorgevoerd, of dat u een medewerker aan de lijn krijgt die nog niet al zijn of haar trainingen heeft doorlopen. we hopen in deze groeifase op uw begrip hiervoor.

conclusie: even afwachten tot een maand na aanmelden verstreken is en bij twijfel nogmaals 0800-3332224 bellen of klanten@budgetenergie.nl mailen.

met vriendelijke groet,

budgetenergie klantenservice
http://www.budgetenergie.nl">
www.budgetenergie.nl