Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

th
thea 2 - 06-05-2012 23:02:57
Huishouden & Energie

Eneco/essent oude mevrouw dupe van administratieve fout

Mijn moeder heeft ook zoiets meegemaakt zij kreeg een brief van de nederlandse energie maatschappij met de mededeling dat ze blij waren haar als klant te verwelkomen ze had nooit een contract getekent en ze snapte er dan ook niks van ik heb de brief goed bekeken en er stond een andere naam op het contract . nou ik bellen om door te geven dat ze een fout hadden gemaakt en dat mijn moeders naam ook niet op het contract stond. nou daar hadden ze niks mee te maken mijn moeder moest maar bewijzen dat zij op dit adres woonde en niet degene die op het contract stond op mijn vraag hoe kunnen wij dat bewijzen. mijn moeder moest maar naar het gemeente huis om een verklaring te halen dat zij op dit adres woonde en dit moest aangetekent verstuurt worden. ik wilde dit eigenlijk niet doen maar het was rond de kerst dagen en mijn moeder raakte helemaal in de stress en sliep hier niet meer van dus hebben we het maar gedaan. de gemeente stond raar te kijken toen we de verklaring aanvroegen en hadden dit nog nooit meegemaakt en rade ons aan om dit dan ook niet de doen want de bewijslast ligt bij hun en niet bij ons. aangezien mijn moeder dit niet aankon hebben wij het toch maar gedaan kosten aanvraag verklaring 7.50euro aangetekend versturen 7.50 dus met elkaar 15 euro kosten voor iets waar je niet om gevraagt hebt dit doen ze volgens mij met zin bij oudere mensen want ze weten dat die er over inzitten en gaan er dan maar van uit dat de ouderen toch niet reageren en dan hebben ze er toch weer een klant bij. moet er nog wel even bijzeggen dat nuon waar mijn moeder bijzit ons wel had willen helpen toen ik belde en hun het verhaal uitlegde zij hadden inderdaad al een melding gekregen dat mijn moeder over wilde stappen. deze mevr van nuon vertelde mij dat dit vaker voorkwam en dat de nuon dan het orginele contract zouden opvragen en dan zou het recht gezet kunnen worden. maar mijn moeder sliep hier al dagen niet van dus we hebben het gedaan zoals de nem het wilde. 3 dagen later kwam de reactie van de nem jammer dat mijn moeder had besloten om niet bij hun te komen en daar was de kous mee af. weg nacht rust en 15 euro armer en het geld terug vragen daar heb ik over nagedacht maar mijn moeder is als de dood dat er weer wat fout gaat dus dat maar niet gedaan