Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 11-05-2012 17:16:28
Elektronica & TV

Retourkosten bij defect geleverd apparaat

[quote=zoekster schreef op vrijdag 11 mei 2012, 17:04][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 mei 2012, 16:54]ja u kan dat vreemd vinden maar als u met de auto een product welk defect is terug brengt naar de winkelier vraagt u dan ook reiskosten?dan heeft u toch kosten maar daar wordt dan vergoed.

wettelijk geregeld dat je de retourkosten niet hoeft te betalen. of u dat nu redelijk vindt of niet is helemaal niet relevant.

klopt.

maar als een product in een normale winkel in maastricht gekocht is en de klant wilt vanuit groningen het product opsturen, is nog maar de vraag of de transportkosten door de verkopende partij vergoed dienen te worden.

bij een webshop dient de verkopende partij altijd de transportkosten te vergoeden.

[quote]
optie 1 : een nieuw espresso apparaat, hetzelfde type maar in een andere kleur waarbij ik 20 euro moet bijbetalen omdat dit type ook 20 euro duurder is[quote]
als standaard dat product duurder is, dan dien je inderdaad bij te betalen voor dat product.

optie 2 : geld terug maar retour kosten van oude apparaat zijn wel voor mijn rekening
dat klopt dus niet.
de retourkosten van het defecte apparaat (niet oude) zijn voor rekening van de verkopende partij.
ik denk dat de verkopende partij de regels toepast als de koper een beroep doet op de zichttermijn van zeven dagen. in dat geval komen de transportkosten inderdaad voor rekening van de koper. maar dat is in dit geval niet aan de orde.