Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ur
uranus1963 - 12-05-2012 02:02:20
Computers & Telefonie

Klacht tele2 ik weet het niet meer

[quote=maggy m. schreef op maandag 19 mrt 2012, 11:44]het moet toch aan te kaarten zijn via een consumentenorganisatie of een t.v.-programma als kassa of radar. ik weet niet in hoeverre het daar al aan de orde is geweest. maar als we een brief insturen en daar een oproep laten doen naar klachten zal er beslist iets in gang worden gezet, want er zijn zo veel mensen die hetzelfde ondervinden met tele2. het lijkt op klantenmisleiding wat tele2 doet. en ze zijn er zelf ook niet bij gebaat om op zo'n manier door te gaan.

mmm ik heb internet en bellen op als tweede noodlijn van dit zwarte schaap. ik wilde alleen een tweede lijn hebben voordat er een storing kwam bij kon en je mag geen twee van dezelfde provider afkomstige adsl lijnen hebben bij de wet. dus is het tele2. ik heb voor de andere lijn vdsl (sneller) van kpn.

nu bij adsl werkt het zo; hoe verder je zit van de adsl centrale hoe trager je internet word en meestal ook hoe slechter de lijn wat het bellen betreft. woont u net als ik 2,5 kilometer van de centrale af, dan kan kpn alleen de snelle kabel leveren. nu bij de afdeling verkoop van tele2, net als bij andere providers ook, wordt het altijd leuker voorgesteld dan het werkelijk is. de werkelijkheid is het vaak om te janken; alleen je kan onder de providers kijken hoe en op welke wijze je wilt janken. want wanneer je ver van de adsl centrale afwoont en je wilt niet naar de kabelaar upc, dan heb je dus een probleem. je kan geen tv kijken. je kan een schotel nemen van canal digitaal, maar wanneer het regent dan heb je geen bereik meer en dus geen tv. het standaard vdsl pakket die kpn wel kan leveren kan dat dus wel. zij everen op die afstand 30 mbit internet en dan zien we dat er 5 mbit aan tv afgaat en houd je voor je intenet nog 25 mbit over. voor 15,= meerprijs neem je dan gratis van vast en jawel naar mobiel gratis bellen 24 uur per dag zeven dagen per week en dan ben je klaar. je betaalt dan 70,= per maand en daar komt niets bij, wanneer je niet naar buitenland of de erolijnen en 0900 servicenummers belt. tele2 kan dat niet. woon je 1,5 kilometer van de centrale, dan is tv met internet onmogelijk. daarvoor is het bereik via de adsl te slecht. wie dat levert via adsl is of onwetend of een oplichter. immers het contract staat buiten de aansluiting die je krijgt en ze zijn doof en blind wanneer je wat niet kan krijgen, want contract is contract in nederland. moet je dit soort streken is in amerika proberen...... dan lig je er als internetprovider er binnen een maand uit.

dus ik zie at ik het beste gedaan heb. als alternatief lijntje tele2 gepakt als nood en dan vervolgens kpn standaard genomen als hoofd. met adsl kan je bijna niets meer. wij willen teveel wat adsl betreft. kan niet meer. adsl is net als isdn verleden tijd.

ik ben onafhankelijk ict-er.

uranus.