Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jodelie
jodelie - 05-06-2012 08:32:57
Geldzaken & Recht

Postbezorging post.nl ondermaats?

[quote=festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47]

festinger: ach ik zou niet zo hard klagen over post.

jo: ik en ook de rest van weldenkend nederland vindt het (zeer) belangrijk dat post:

* wel wordt bezorgd.

* op tijd wordt bezorgd.

* niet is beschadigd of geopend door post.nl, toch?

festinger: immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien.

jo: wij hebben niet gekozen voor het privatiseren van de ptt. dat deden politici die fervente aanhangers waren/zijn van de “zaligmakende marktwerking” ! maar nu zijn ze, geloof ik, bekeerd van hun simplistische opvattingen. bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen, toch?
de fout die men gemaakt heeft, in hun leeghoofdigheid, is dat je eerst een goede studie moet maken van de gevolgen van privatisering van bedrijven, alvorens je de “boel op stelten” zet!
eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht!

en de privatiseringen zijn wel degelijk terug te draaien. maar dat kost wel bakken met geld, …..ons geld! en het geld kan maar één keer uitgegeven worden. in de economie noemt men dat: “boter of kanonnen. “

festinger: heb me ongeveer 1 maand geleden over een vvd'er over prorail ontzettend vermaakt. hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding.

jo: ik heb me niet vermaakt, maar geërgerd, aan zoveel domheid bij mensen (vooral vvd politici), die onze (de nederlandse burgers, belastingbetalers) belangen moeten behartigen,

festinger: en post is ook aan commercie overgeleverd. dus klagen is zinloos.

jo: onderzoek van 40 jaar geleden (!) heeft aangetoond dat, mensen die laag op de maatschappelijke (gammele) ladder staan, “de wereld” als een gegevenheid zien waar “je toch geen invloed op hebt, daar kun je toch niks aan doen….”

wel dus! ik ga echt niet vervallen in defaitisme en fatalisme, toch?
ik wil niet overgeleverd worden aan een “dolgedraaide, stupide, arrogante, lak-aan-alles-hebbende zwijnerij. waarin “zakkenvullers” met de intelligentie van vakkenvullers ons een dozijn oren aannaaien van zeer matige kwaliteit, toch?

vrij naar de grote filosoof en wiskundige rené descartes: “ik klaag, dus ik besta.” klagen, klachten indienen heeft wel degelijk zin. maar je moet het wel op:

* de goede plek doen.
* op de juiste tijd.
* in “stevige” bewoordingen.
* en vaak, want herhaling is niet alleen in de reclame(wereld) een must, maar ook in de “klachten,- klaagwereld” hoort zwijgt dit niet voort!

festinger: het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. en dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken?

jo: blijkbaar is de klant geen koning bij koning post.nl maar:

* hofnar
* lakei
* stalknecht
* tuinman
* etc,

maar ik wil geen koning zijn bij post.nl maar keizer of admiraal. want post wel goed bezorgd krijgen dat willen we allemaal wel, toch?

erg, hé, dat wij de klanten dat moeten afdwingen, toch?

zo nu weer een postduif een kokertje ombinden met een brief. en mijn ordonnans enkele brieven overhandigen om te bezorgen bij …..

© nijmegen, 05-06-12, jo ruijters


mvg, jo ruijters