Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
jorisw - 12-06-2012 11:23:20
Computers & Telefonie

0900-nummers

De reden waarom 0900 nummers voor dit soort doeleinden zijn ingevoerd komt voor een groot deel omdat de gratis 0800 nummers in het verleden werden "geteisterd" door zgn. plaagbellers. mensen die uit verveling te pas en te onpas die nummers gingen bellen. dit is toen opgelost door betaalde 0900 nummers in te voeren. voor de incidentele beller een klein bedrag, maar afschrikwekkend genoeg voor de veelbellende plaagbeller.

verder is een 0900 nummer praktischer in het gebruik. je hebt altijd hetzelfde nummer ongeacht waar het gesprek daadwerklijk naar toe gaat. je kan dus meerdere bestemmingen hebben afhankelijk van beschikbaarheid. dit kan je ook wel realiseren door gesprekken naar een normaal geographisch nummer te routeren en dan vervolgens intern naar andere bestemming te sturen, maar bij een 0900 nummer wordt van te voren de routering al bepaald (voordat het bij het call center uitkomt).

het is overigens geen melkkoe, want een call center medewerker kost nog altijd zo'n 30 a 35 euro per uur. de paar euro die een 0900 nummer oplevert valt daarbij in het niet.