Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bo
boosje - 14-06-2012 14:09:11
Computers & Telefonie

0900-nummers

Gewoon waardeloos en zéér klantonvriendelijk! zaken doen schijnt in nederland nog niet vanzelfsprekend in te houden dat je ook goede service moet geven en klantvriendelijk moet zijn. waarom waren er in de tijd van de goeie ouwe ptt wél gratis klantcontactnummers? zelfs 008 (nummerinformatie binnenland) was gratis, nu is het dik betalen voor een nummer opvragen. gelukkig kan dit laatste voortaan snel, simpel en voor niets extra's via internet. in frankrijk hanteert orange een redelijk klantvriendelijke formule: de wachttijd is gratis, pas als je een medewerker aan de lijn krijgt begint de teller te lopen. kijk, dan betaal je echt voor het advies of de hulp die je vraagt, zo hoort het ook.

btw: veel nummers zoals van de politie kosten slechts het tarief van een lokaal gesprek, maar dat zouden ze best wat duidelijker mogen aangeven.

waar de wetgever wél iets aan moet doen: het verplicht stellen dat alles wat meer kost dan lokaal tarief, vóór het begin van een gesprek vermelden hoeveel het kost per gesprek of per minuut. met name die 088-, 087-nummers vind ik heel wazig, en dat 14 (beginnen tegenwoordig alle gemeenten mee) extra kost wordt je ook niet verteld. héél slecht, zeker voor de overheid die je niet op een andere manier kunt bereiken. die zou juist gratis moeten zijn, zodat ook minima ze zonder zorgen kunnen bellen, bijvoorbeeld naar de sociale dienst. toch te gek voor woorden dat zoiets juist duur gemaakt is???