Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jpm
jpm - 14-06-2012 14:19:16
Computers & Telefonie

0900-nummers

U moet natuurlijk eerst het verschil bekijken: moet ik betalen om de werking van een aangeschaft apparaat uitgelegd te krijgen? ja, zeker want u kunt ook de handleiding gebruiken. indien deze er niet bij is of niet in duidelijk nederlands is geschreven, dan wordt het toch wel moeilijk. vroeger belde je gewoon de vakman en dan werd je een en ander (nogmaals) uitgelegd. kosten: meestal lokaal tarief.

verder geldt voor mij dat het schandelijk is om geld te vragen voor de service. allerlei kosten, ook telefoonkosten, gelden al sinds mensenheugenis als bedrijfskosten voor een bedrijf. als een klant je belt moet dat gewoon hooguit tegen lokaal tarief kunnen. beter nog is het aanbieden van een gratis telefoonnummer, het bedrijf heeft er zelf nog het meest belang bij als een klant tevreden is.

tarieven die boven de 0,10 eurocent per minuut uitgaan vind ik schandalig. dat is al 6 euro per uur aan telefoonkosten, dan nog te weten dat je zomaar een uur aan de lijn kunt wachten. laten de maatschappijen eerst eens iets doen aan de lange wachttijden. de maatschappijen verdienen al genoeg aan hun producten zelf.

geld betalen om een dokterspost telefonisch te bereiken vind ik grote schande. een verborgen verhoging van je ziektekosten noem ik dat. daaraan moet paal en perk worden gesteld want voordat je het weet moet je betalen voor het inademen van de lucht in je directe omgeving, met andere woorden: we bevinden ons op een hellend vlak.