Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-06-2012 18:51:30
Elektronica & TV

Wasmachine loopt veel te lang

Sorrie beste mensen, heb even niet meer gekeken door bezigheden ook o.a. langsgaan bij de bouwmarkt.

meisje achter de balie en verteld wat monteur al eventueel aan kosten inschatte (als ik pech heb). andere printplaat etc etc. ik weer gezged dat ik hem liefst terug wilde geven en garantie bla bla en uiteraard op het laatste dat ik het anders niet zo zou laten en verder ging informeren.

meisje gaat bellen met dealer en hetzelfde verhaal wordt verteld: mevrouw moet hem bij de monteur laten nakijken en als ze gelijk heeft dat het apparaat zo lang loopt is er niks aan de hand en anders komen de kosten voor haar rekening!
waarom waarschuwt de monteur mij voor deze kosten??? omdat hijzelf al weet wat er uit de bus moet komen?

meisje gaat daarna eindelijk naar de baas; die kon mij aan de balie zien staan kwam niet nader en als ik dus een asociale man geweest was (ben een vrouw met geen haar op de tand) was ik gewoon naar dat kantoor binnengegaan.

meisje zegt weer u moet contact opnemen met monteur; ik weer zeggen op uw kosten, al met al geen resultaat en frustratie tot en met.
voelde me weer afgescheept.

bij juriisch loket binnengelopen want is in de buurt en over consumentenzaken weten ze toch niet alles geloof ik.
wél vertelde juridisch loket dat ik niet in de winkel gevraagd heb naar de wastijd.
mag een mens er niet meer van uitgaan dat een machien normale tijden draait?
zij adviseerden brief opstellen.
máár een advokaat kwam daar al niet in aanmerking voor deze zaak.
moest om een bedrag van minimaal 500 euro gaan!

maar mensen dit is nog niet het einde van het verhaal.

thuisgekomen en dan uiteindelijk de consumentenbond gebeld.

ik kon een vraag stellen (wanneer je geen lid bent) en dan kost je dat 5 euro en voor die 5 euro krijg je ook informatie over het een en ander en ik dit dus afgesproken dat ik dat goed vond..
dit advies heeft me uiteindelijk wél een beetje hoop gegeven.
heel vriendelijk mevrouw aan de lijn.
consumentenbond zegt hierover:

in de wet staat vermeld: wanneer het gebrek (als dit dus als een gebrek gezien kan worden) zich binnen 6 maanden na aankoop voordoet mag ik volgens de wet ervan uitgaan dat dit gebrek al aanwezig was bij aankoop van het apparaat.
dit wettelijk recht betekent ook: kosteloos herstel/vervanging en geen ophaal en nakijkkosten in deze 6 maanden.

ik heb een brief verzonden (aangetekend) maar zoals ik reeds eerder schreef; wordt dit als een gebrek gezien?
hoort het bij dit machine? deze lange draaitijd?
ik vind dat een apparaat moet werken naar de beschrijving die erbij geleverd wordt. punt uit.
monteur vertelde immers dat bij alle typen whiteline's dezelfde beschrijving zat!
ik wacht op antwoord. inmiddels verbruik ik dus weer energie met dit ding.

wanneer ik dus meer hulp nodig heb in deze (en ik vrees van wel) moet je uiteraard lid van de cons. bond zijn en dat was ik sowieso van plan om te doen.

dan nog even een paar antwoorden geven aan sommige mensen:
joszwet: ga uiteraard kijken of de afvoer slang te diep i.h riool zit.
bedankt voor uw tip.

de wollf
welk programma ik meestal; draai: katoen op 60 graden, maar ook een keer
synthetisch en ondergoed gedraaid en alles veel te lang

donna: u zegt binnen 30 dagen kan je ruilen; niet dus. bouwmarkt zegt dat het apparaat gebruikt is. een waarheid als een koe natuurlijk, want in de doos laten staan kan ik niet zien hoe hij werkt

elysya: bedankt voor de aangeboden website.
echter na zo mijn neus te stoten zou ik nu bij een betrouwbaar winkel in witgoed in mijn eigen buurt gaan.

mensen wanneer jullie willen weten hoe het verder gaat wil ik dat wel doen.

fijn voor zoveel reacties en steun!