Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gu
guidolp - 05-07-2012 00:07:51
Computers & Telefonie

Roamingkosten buiten de eu

Ok, ik heb afgelopen maand een rekening van 394 euro ontvangen voor data in het buitenland. punt is dat ik mijn roaming uit had gezet, maar dat een instelling op mijn telefoon (nog altijd niet ontdekt wat exact) deze zo nu en dan automatisch aanzette. dit is 4x gebeurd in 14 dagen, de eerste keer had ik dit pas na 24 uur door en had ondertussen het idee dat ik op wifi aan het internetten was. op internet heb ik ook gelezen dat mensen roaming hadden uitgezet maar dat via gprs en andere functies die data gebruiken nog altijd gebruikt worden. gevolg van een relatief klein foutje is een rekening van honderden euros

vodafone probeert gebruik te maken van onwetenden en onoplettenden. er is geen mens die 200 euro wil betalen voor 25mb, vodafone weet dat niet iedereen zijn huiswerk doet en de wet van de grote getallen betekend dat dit schat ik 1 op de 50 keer honderden euros oplevert. dit heeft niks met een oppas te maken aangezien niemand dit wil, het is een makkelijke manier om veel geld te verdienen.

dit is niet voor niks illegaal in europa, een waarschuwingsmailtje is makkelijk. een standaardlimiet die je eraf kan halen als je dat wil (omgekeerd van nu) zou ook veel logischer zijn. vodafone zou een van deze maatregelen al lang hebben ingevoerd als het om klantvriendelijkheid zou gaan.