Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-07-2012 11:40:24
Auto & Vervoer

Fietsband

Onafhankelijk van de geloofwaardigheid van silly's verhaal, is het natuurlijk vanuit consumentenbescherming wèl een relevant onderwerp. en dankzij silly is dit onderwerp op het forum gekomen. welke les kan de consument hieruit trekken (het gaat niet alleen om fietsen, maar om allerlei producten die ter reparatie worden aangeboden bij de leverancier):
1) probeer je eerst te oriënteren hoeveel zo'n reparatie in het algemeen kost. 2) vraag offertes aan bij verschillende leveranciers of reparateurs (in sommige steden zijn er reparatiewinkels waar tegen billijke prijzen reparaties worden verricht aan allerlei apparaten, mede vanuit de recyclinggedachte). 3) als de leverancier een bedrag noemt, en je vind dat acceptabel, dring er dan op aan dat als de reparatie fors duurder zou uitvallen, de reparateur jou eerst moet bellen om toestemming te geven. 4) word je toch met een door silly omschreven situatie geconfronteerd, kies dan uit twee mogelijkheden:
a) je leest alle bovenstaande reacties kritisch door, en pikt daar de items uit die het beste op jouw situatie van toepassing zijn, bijv. juridische actie ondernemen;
b) je hebt geen zin in nog meer "toestanden", je neemt je verlies en beschouwt het als een wijze les voor de toekomst. je kan je gram nog enigszins halen door aan al je vrienden en kennissen te vertellen op welke wijze je door betreffende leverancier/reparateur behandeld bent, zij zijn dan gewaarschuwd.