Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-07-2012 18:32:17
Computers & Telefonie

Met je gsm 112 bellen duurt te lang!

Cococat schreef op zaterdag 14 jul 2012, 18:27: ik heb ooit een keer 's nachts , een jaar of 2 geleden, ook 112 gebeld op mijn mobiel omdat er bij mij in de straat werd ingebroken.
ik kreeg ook eerst een centrale meldkamer, werd gevraagd waar ik vandaan belde, en toen werd ik doorverbonden met mijn regio.

als je het kunt zeggen vragen ze het wellicht ( of ter controle of voor neptelefoontjes wellicht ?) maar ze kunnen het zien voor het geval je voor pampus gaat en het niet meer kunt zeggen.

--mobiele telefoon
ook als iemand met een mobiele telefoon belt, kan de centralist het nummer zien via de gsm-mast waarmee de mobiele telefoon contact maakt. de oproep komt binnen bij het callcenter van het korps landelijke politiediensten (klpd) in driebergen. de centralist verbindt melder door met de hulpdienst in zijn of haar regio. daar wordt aan de hulpdiensten doorgegeven waar het slachtoffer is. deze locatiegegevens zijn belangrijk, bijvoorbeeld als iemand door zijn of haar verwondingen niet meer kan praten--http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alarmnummer-112/hoe-werkt-112">112