Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

haarp
haarp - 21-07-2012 15:31:23
Computers & Telefonie

Simpel

Op dit moment schijnt bij simpel.nl ingebroken te zijn, hier heb je niets aan. wacht ff tot het probleem is opgelost en log dan nogmaals in. ik zie verder geen probleem bij deze provider. http://simpel.nl/mijnsimpel/">klik hier of het probleem is opgelost bij simpel!?

onderstaand is gericht aan de klanten van simpel:

belangrijke informatie over digitale inbraak bij simpel


beste klant,

zaterdag 7 juli heeft simpel klanten geïnformeerd dat een digitale inbraak heeft plaatsgevonden. in eerste instantie bleek dat een onbevoegde toegang had tot een bestand met emailadressen van personen die via een recente campagne klant waren geworden. simpel heeft daarom besloten om bepaalde diensten tijdelijk niet aan te bieden om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen.

op dit moment werken wij hard om uw persoonlijke pagina mijn simpel zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. u kunt hierdoor tijdelijk niet inloggen op uw persoonlijke pagina mijn simpel. dit heeft geen gevolgen voor het normale gebruik van de mobiele telefoon.

uit nader onderzoek blijkt dat een onbevoegde toegang heeft gehad tot drie bestanden:
•een bestand met emailadressen van personen die via een recente campagne klant zijn geworden.
•klantgegevens van simpel, waaronder gebruikersnamen en versleutelde wachtwoorden van mijn simpel.
•verouderde verkeersgegevens van telefoongesprekken.

na de ontdekking van de inbraak heeft simpel melding gemaakt bij de toezichthouder opta en is aangifte gedaan bij de politie.

wij betreuren de ontstane situatie en wij werken hard om de dienstverlening via de website voor u snel weer volledig beschikbaar te maken. wij zijn ons er van bewust dat u hiervan hinder kunt ondervinden.

de nationale recherche heeft op dinsdag 10 juli een verdachte aangehouden. de computers van de verdachte zijn in beslag genomen en het onderzoek naar exacte omvang van de digitale inbraak loopt nog. zie ook het persbericht van het openbaar ministerie.

advies over wijzigen van uw wachtwoord

we hebben uit voorzorg uw huidige wachtwoord waarmee u toegang krijgt tot mijn simpel verwijderd en ook de klantenservice heeft geen toegang tot dat oude wachtwoord. een nieuw wachtwoord zullen we pas aanmaken en met u delen, zodra mijn simpel weer actief is. als u het nieuwe wachtwoord van ons heeft ontvangen, dan kunt u dit zelf op mijn simpel wijzigen naar een persoonlijk wachtwoord.

als u het huidige wachtwoord voor uw persoonlijke pagina ook voor andere websites gebruikt, dan raden wij u aan deze wachtwoorden bij de andere websites uit voorzorg te wijzigen.

heeft u nog vragen? bekijk hier alle veel gestelde vragen.