Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

st
storm101 - 26-07-2012 10:09:40
Computers & Telefonie

Reparatie hp laptop

Hallo zoekster,

dank je voor je reactie.
in het kort het volgende:
nieuwe laptop
prijs 749.00 euro
merk: hp
type: dv7- 4010sd- amdp320
bij de verkoop is gemeld dat dit een prima laptop is waar ik zeker veel plezier van zou hebben. ik heb er zelfs twee van aangeschaft.
in de specificaties wordt er oa. gesproken over opvallend design. de hp pavilion dv7 ziet er mooi uit en gaat langer mee, met minderhoogwaardige onderdelen in een schitterende, duurzame aluminium behuizing.
met de non conformiteit ben ik inmiddels bekend . dixons zegt hier hierover:
geachte mevrouw franken,

ik vind het vervelend om te vernemen dat u een defect heeft aan uw laptop, zoals ons filiaal al heeft aangegeven valt uw laptop buiten het 1 jarige garantietermijn dat van toepassing is op uw laptop. echter kunt u wel aanspraak maken op de non-conformiteitsregeling.

bij non-conformiteit krijgt u altijd een prijsopgave van de reparatie, u kunt contact opnemen met ons filiaal waar u uw laptop ter reparatie heeft aangeboden om eventueel aanspraak te maken op de 100% non-conformiteitsregeling na het ontvangst van een prijsopgave.

wat ik echter uit uw verhaal opmaak betreft het hier een defect aan de ‘klep’ die door veeltallig(slijtage) gebruik defect is gegaan. in vele gevallen valt dit onder de zogeheten ‘user-abuse / gebruikersschade ‘ deze defecten vallen niet onder onze garantie of non-conformiteit voorwaarden. mocht dit defect buiten onze garantie/non-conformiteit vallen kunt u deze wel ter reparatie aanbieden echter zijn de gemaakte kosten dan voor uw eigen rekening.

met vriendelijke groet,

randy verschuren
dixons
active care team

het antwoord van mij is als volgt:

als u het hebt over non- conformiteit , staat het volgende in uw voorwaardes: natuurlijk kan het voorkomen dat de levensduur van een product niet geheel voldoet aan de verwachtingen, zelfs nadat de garantie termijn is verlopen. de periode waarin je mag verwachten dat er probleemloos met het product ka werken, wordt aangeduid als de gemiddelde gebruiksduur.. dixons hanteerd voor de volgende produkten de volgende gemiddelde gebruiksduur: notebook, 3 jaren !!!. dit staat nb op julie site
het antwoord van mij is als volgt:
hoe maken jullie het aannemelijk dat het slijtage door veeltallig gebruik is ontstaan? staat er ergens dat je een laptop maar beperkt mag gebruiken?.en waarom valt dit type buiten de garantie? een klep is bedoeld om open en dicht te doen, anders was het geen klep tenslotte. ik vind dit een zeer kwalijk iets , dat jullie zo met jullie vaste klanten omgaan!. ik wil graag bewijs van jullie dat het mijn schuld is dat de klep defect is!

tevens staat op het fomulier dat ik moest tekenen bij het inleveren van mijn laptop het volgende: aantal gemiddelde beschadigingen 0
aantal grote beschadigingen 0

ik heb inmiddels contact gehad met consuwijzer, de consumentenbond en de volgende stap is mijn rechts bijstand want ik laat het er zeer zeker niet bij zitten
dit alles valt ook te lezen op klachten kompas van de consumentenbond. daar staan iets van 5 klachten over dions op dit moment waarvan 1 opgelost. de andere klachten heeft men 1 keer op gereageerd en vervolgen vervalt men daar in stilzwijgen.

groet,
marja