Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 27-07-2012 08:25:01
Computers & Telefonie

Reparatie hp laptop

[quote=zoekster schreef op vrijdag 27 jul 2012, 08:01]ik ontleen mijn rechten aan de wet. lees wb art 7.17 (wet non-conformiteit) nog eens na, dan zie je dat consuwijzer zich baseert op die wet met zijn uitspraken. het is zo simpel! consuwijzer vertelt het alleen in een taal die de gewone consument kan begrijpen.

en hoe kan het dan dat zij zeggen dat de consument ook na de garantieperiode recht op garantie heeft, omdat de wettelijke garantie langer duurt dan twee jaar?
met alle respect, maar het lijkt er zeer sterk op dat iedereen die anders spreekt dan de consumentenorganisaties dat die de mond gesnoerd worden. en de meeste zaken die op consuwijzer staan, zijn echt uitspraken van de consumentenbond.
dat een product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee dient te gaan, komt echt van de consumentenbond af.
dat de winkelier verplicht is om minimaal twee jaar garantie te verstrekken, komt ook weer van de consumentenbond en van radar af.




[quote=zoekster schreef op vrijdag 27 jul 2012, 08:01]als de uitspraken van consuwijzer strijdig zouden zijn met de wet, dan is het wat anders, maar dat zijn ze niet. natuurijk jammer dat jij de wet niet begrijpt, maar daar hebben meer mensen moeite mee, daar is consuwijzer nu juist voor... en juristen, en de consumentenbond enz.
ik heb al diverse keren aangegeven waar consuwijzer fout zit.

nogmaals:
er bestaat in de europese richtlijn geen bepaling die bepaald dat de winkelier minimaal twee jaar garantie dient te geven.

er bestaat in de europese richtlijn en in de nederlandse wetgeving geen enkele bepaling die bepaald dat een product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee dient te gaan.

moeilijk omdat te begrijpen zeg! jeetje.
en weer zijn er van die gasten die keihard beweren dat er een regel in de europese richtlijn is die bepaald dat de winkelier minimaal twee jaar garantie moet verstrekken. die regel bestaat niet.

lees aub zelf de artikelen 17 t/m 24 door. waar staat dan precies dat een product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee dient te gaan? waar staat dan precies dat ook uitspraken van consumentenorganisaties bindend zijn en niet alleen uitspraken van fabrikant en winkelier?

en "wettelijke garantie" is totaal iets anders dan de garantie die door de winkelier verstrekt wordt. en kom aub niet aan dat ik onzin schrijf, want ik schrijf geen onzin.