Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

trend spray
trend spray - 28-07-2012 11:30:40
Geldzaken & Recht

Postbezorging post.nl ondermaats?

Ik vind het ten eerste geen discussie omdat u niemand zult vinden die het niet met u eens is.
de postbezorging is al een paar jaar onder de maat.

die naamsveranderingen zijn logisch geweest.
ik noem wat vroeger ptt, tpg, tnt en nu post.nl is, gemakshalve maar de post.

de echte problemen met het correct bezorgen van de post zijn (wat ik gezien heb) al half 2008 begonnen en het is alleen maar erger geworden.
ik hoop dat de post het voor elkaar krijgt om weer terug te komen en weer kan worden zoals de mensen van ze gewend waren.
we konden er voor 2008 gewoon vanuit gaan dat de post op de afgesproken tijd op het juiste adres kwam.

dat er veel fout is gegaan kan ik wel begrijpen. fouten zijn voor een groot deel ontstaan, door de loonkostenbesparing " de postbode nieuw stijl", de z.g. postbezorger in te voeren.
daar is heel wat mis mee gegaan. tdehond heeft het al geschreven, deze werden niet goed ingewerkt, er werd niet de benodigde tijd aan deze mensen besteed. ze waren ook niet altijd geschikt om dit werk te doen.
daarnaast was het uurloon voor de postbezorger, heel veel lager dan de gemiddelde postbode ervoor kreeg en was het contact met het bedrijf en collega's niet optimaal.
tel daar bij op dat postbezorgers te vaak moesten wachten op de post van hun wijk, de post niet goed gezet kregen, teveel of te weinig kregen kortom er geen te vaak iets mis.
dan heb je nog de invoer van de machines die "de kleine post" moest gaan sorteren op wijk.
die machine zorgde ook voor de nodigde problemen; waren niet zo nauwkeurig als het menselijk oog.
en dan kwam postbode die deze kleine post tussen de overige grote post moest zetten, en volgens het toen nieuwe systeem sammy v niet mocht controleren. en als de nieuwe postbezorger dan ook niet goed controleerde...

er kon heel wat mis gaan door de vele veranderingen van methodes/systemen.
en de wisseling van medewerkers. de oude postbodes met kennis en ervaring moesten of gingen massaal het bedrijf verlaten en dat is volgens mij vragen om problemen. er is nog veel meer te zeggen, maar ik stop ermee.

ik hoop van harte dat het post.nl lukt om hun "fouten' te herstellen en er weer een bedrijf van te maken waar de mensen vertrouwen in hebben en blij van worden.

en waar de mensen weer graag voor willen werken, met alle liefde en plezier.