Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sp
spikkel - 07-08-2012 16:28:19
Elektronica & TV

Hoe wordt de prijs voor extra garantie op een apparaat berekend?

Miele staat bekend als een degelijk merk met weinig problemen, dus in dat geval zou ik zéker geen extra garantie bijkopen!

toen ik in 1997 een miele wasdroger en wasmachine kocht was ik heel blij dat ik daar extra garantie op had afgesloten. in het derde en vierde jaar hebben de droger en wasmachine 1000 gulden aan reparatie gekost. de kosten voor 9 jaar extra garantie was 500 gulden.

nog meer goede merken ? liebherr koelkast ? die ging na iets meer dan 2 jaar stuk. het onderdeel, de printplaat, kreeg ik vergoed maar de voorrijkosten en arbeidsloon moest ik zelf betalen. kosten: 100 euro.

in al die informatie waarom extra garantie geldklopperij is gaat men uit van recht krijgen. dat recht krijg je enkel als de verkoper aangesloten is bij de geschillencommissie elektro. ik woon in een stad met 60.000 inwoners waar zowaar 1 hele winkel hierbij aangesloten is. voor reparatie na de garantietermijn, let op het uneto-vni logo. indien een winkel niet aangesloten is heb je 2 jaar garantie. wil je langer garantie dan moet je het bijkopen.