Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 07-08-2012 16:53:10
Elektronica & TV

Hoe wordt de prijs voor extra garantie op een apparaat berekend?

Nee hoor, er zijn wettelijke regels, als er geen geschillencommissie is, dan heb je nog gewoon de wet. recht krijgen is moeilijk, maar 'recht' zegt het al, is gebaseerd op de wet, niet op de geschillen commissie.

deze winkelier begrijpt de wet op non-conformiteit wel, daarom doet hij er nog wat schepjes bovenop, bij zijn garantie hoeft de klant niet aan te tonen dat hij het apparaat goed heeft gebruikt en hoeft geen onderzoekskosten te betalen. en geen vergoeding te betalen voor kostengebruiksduur. tenminste als ik dat sterretje goed begrijp, denk dat wimmi20 en ik dat aanvankelijk verkeerd hebben geinterpreteerd.
dus het heeft zeker voordelen deze garantie. het is maar de vraag hoe lang de spullen goed meegaan. dat is moeilijk te zeggen. als het 85 euro per apparaat is voor 4 jaar, ná de eerste twee jaar, dan is het nog niet zo'n gekke deal.

het is alleen jammer dat we alleen dat certificaat hebben gezien en niet de kleine lettertjes van de te kopen garantie. of zijn die er niet, als er daadwerkelijk wordt besloten tot de extra garantie?