Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 29-08-2012 01:34:57
Elektronica & TV

Rampzalige service van mediamarkt

[quote=jongeondernemer schreef op woensdag 29 aug 2012, 00:47]u gaat er helemaal voorbij aan wat de issue is. het gaat om fatsoenlijk en naar eer en geweten zaken doen. als de mediamarkt zelf op hun site de termijn van coulance aangeeft, dan mag ik daar toch vanuit gaan?
die coulance is in de reparatiebedrag verwerkt.


[quote=jongeondernemer schreef op woensdag 29 aug 2012, 00:47]vraag me echt af wat u zou doen, als u in mijn schoenen stond? u zou gewoon betalen en daar een goed gevoel bij hebben?
wat ik zou doen, weet ik niet. misschien dat ik wel met de reparatie akkoord zou gaan en als ik dat niet zou doen, zou ik een nieuwe kopen.

dacht jij werkelijk dat je kosteloze reparatie of vervanging kunt eisen?
lg garandeert de goede werking gedurende de eerste twee jaar.
mediamarkt gaat daarin mee.
daarnaast hanteert mediamarkt die coulanceformule, waarbij de verdeelsleutel met de levensduur die door hunzelf is opgesteld een belangrijke factor is. echter als de levensduur door de reparatie wordt verlengt, moet je ook meer voor de reparatie gaan betalen.


[quote=jongeondernemer schreef op woensdag 29 aug 2012, 00:47]
maar vind het prima dat media markt op deze wijze handelt, alleen vind ik het dan wel zo netjes de rest van nederland daarvan op de hoogte te brengen. en gelukkig heb ik doormiddel van mijn functie daar alle gelegenheid toe.
als de mensen eens zouden gaan lezen, hadden ze het ook kunnen weten.
ik heb mijn informatie van lg en mediamarkt ook van de betreffende website's.

alleen geven diverse consumentenorganisaties aan dat de consument recht op kosteloze reparatie of vervanging heeft en jou dus verkeerd voorlichten. dat komt omdat die gasten de regels van garantie en conformiteit (ook "wettelijke garantie" genaamd) door elkaar halen en aan de term "wettelijke garantie" totaal andere betekenis toekennen.

zij menen dat met "wettelijke garantie" de garantieperiode bedoeld wordt welke de winkelier wettelijk verplicht is om te verstrekken. zij zeggen dat volgens de europese richtlijn de winkelier twee jaar garantie moet verstrekken en volgens de nederlandse wetgeving dient de winkelier garantie geven welke gelijk is aan de verwachte of gemiddelde levensduur.
echter gaat het in de europese richtlijn en nederlandse wetgeving daarbij niet om de garantieperiode, maar om de conformiteit:"de zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."

en dat heb ik al diverse malen uitgelegd.