Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pi
pickske - 31-08-2012 18:51:32
Computers & Telefonie

Slechte service media markt & apple


toevallig..

inmiddels een jaar later maak ik hetzelfde mee.
ik kocht op 23 juni van dit jaar een macbook pro (een laptop type van het merk apple). een flinke investering voor een student. maar liefst 1300 euro heb ik neergelegd voor een laptop, waarover tijdens de verkoop verteld werd dat het een echte krachtpatser was, en zeer betrouwbaar.

precies wat ik zocht om mijn praktijk examens aan het grafisch lyceum in rotterdam af te ronden…!

echter, nog geen 2 maanden later knal ik uit elkaar van spijt van mijn dure aankoop. de laptop loopt vaak vast, (iets wat volgens de echte apple fans niet kan gebeuren..) en start soms uit het niets opnieuw op.

dus nadat ik deze melding een aantal keer had gekregen ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. diagnostische software en hardware tests uitgevoerd waarmee de computer zelf kijkt of er hardware fouten zijn, of defecten. na deze twee uur durende test bleek er niks mis. toch kwam even later de melding terug. “kernel trap at page 14” en een hele log er achteraan. een log waarmee iemand die geen verstand heeft van computers niks mee kan.

ik gelukkig wel, samen met een ervaren ict’er heb ik de log bekeken en bleken er dus problemen te zijn met de processor van de computer. (het onderdeel in de computer dat alle berekeningen maakt en doorvoert)

op dat moment heb ik besloten om terug naar de media markt in breda te gaan. al met pijn in mijn buik ben ik in mijn auto gestapt. het is vaker voor gekomen dat ik door de service medewerkers van media markt teleurgesteld ben.

en inderdaad, ik werd geholpen en kreeg meteen als oplossing: opsturen die hap. terwijl ze niet verder vroeg over het probleem. (het kon eigenlijk nog steeds aan 1001 dingen liggen waarom de processor problemen had). hier verloor ik dus meteen het vetrouwen in de technische know-how van het personeel van de media markt. het probleem komt namelijk niet op vaste momenten terug, en herhaalt zich ook niet om de zoveel tijd. waar ik dan bang voor ben is als de laptop bij apple komt, zij vlug even alles bekijken en snel even wat vervangen en als de laptop terug is, ik later weer terug kan naar media markt.

ook heb ik aan de medewerker uitgelegd dat ik midden in een examen periode zit. ik kan de laptop niet missen. bovendien moet ik er bij een aankoop van zoveel geld van uit kunnen gaan dat ik (minstens) professionele technische hulp krijg die met mij mee zoekt naar een oplossing. 1300 euro, en na twee maanden al ellende. dat moet niet kunnen.. toch?

maar nee, bij media markt hebben ze een probleem. deze mensen kunnen, mogen of willen zich niet verdiepen in iemands situatie. ik kon er genoegen mee nemen dat de laptop weg ging, of ik kon maar beter vertrekken en “het lekker zelf uitzoeken”. dan had ik immers in twee weken terug moeten komen, want dan biedt media markt haar klanten de optie om producten terug te brengen en eventueel om te ruilen. (maar wel ongeopende verpakking, product niet gebruiken en bla bla bla) een onzinnige regeling dus als je het mij vraagt.

afijn, ik ben dus met de laptop naar huis gegaan. ik zat letterlijk met de handen in het haar. ik heb deadlines voor mijn examen, en deze zijn niet te behalen zonder laptop of computer..

via google kwam ik er achter dat apple zelf over haar producten technische ondersteuning biedt, als het product nog geen 90 dagen oud is. ik de volgende ochtend meteen gebeld en inderdaad, ik kon hem volgens de medewerker van apple beter niet bij de media markt afgeven, maar in plaats daarvan bij een officiele apple dealer. ik zou de laptop dan helaas 10 dagen kwijt zijn. (nog steeds beter dan “minimaal twee weken”). zelfs, biedt apple de mogelijkheid om bij ze langs te komen in amsterdam. daar zit het hoofdkantoor van de apple stores, en kunnen ze zelfs terplekke technische defecten repareren waar je bij staat.

maar goed, terug naar media markt.

als je er iets koopt, staan er meteen 5 man voor je neus die je alles willen vertellen over het product wat je wil hebben. maar als er iets mis mee is, dan weten zij het ook niet. en kunnen zij er ook niks aan doen. terwijl, je als service center mij ook had door kunnen sturen naar apple zelf, waar ik dus zelf achter ben gekomen.

de toon waarmee de medewerkers van media markt mee praten slaat nergens op. als ze je al willen helpen komt het net over alsof je lastig bent voor ze. waardeloze service! je lijkt wel gek als je er iets gaat kopen…