Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 03-09-2012 13:51:07
Computers & Telefonie

Slechte service media markt & apple

[quote=pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 13:37]bij mediamarkt heb je 1 jaar mechanische garantie en 2 jaar electronische garantie.
zo is het voor zover ik weet wettelijk geregeld.
met alle respect, maar het wordt steeds gekker.

er bestaat geen mechanische garantie en zeker geen elektronische garantie.
en de twee jaar verplichte garantie bestaat ook niet.

hoe kom je daar trouwens bij dat het wel zo zou zijn?

mediamarkt geeft net zo lang garantie als de fabrikant garantie opgeeft. als dat voor een bepaald merk één jaar garantie is, heeft de koper dus ook maar recht op één jaar garantie.
dus na één jaar garantie heb je geen recht meer op garantie. zo simpel is het.

en als de fabrikant en winkelier totaal geen garantie geven, heb je als koper recht op 0 (nul) dagen garantie.

daarnaast dient het product altijd volgens de koopovereenkomst geleverd te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van de koopovereenkomst (dus geen mening van een consumentenorganisatie) had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en winkelier (en dus ook weer niet volgens de uitspraken van consumentenorganisatie of wie dan ook).

zo simpel is het nu eenmaal.