Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 03-09-2012 21:46:38
Elektronica & TV

Hoe zit het met garantie?

[quote=monique1982 schreef op maandag 3 sep 2012, 20:44]
als ik het hier zo lees heb ik dus geen recht op garantie?
wat staat er op de aankoopfactuur?
en ook wat geeft de fabrikant zelf aan?

[quote=monique1982 schreef op maandag 3 sep 2012, 20:44]in de voorwaarden van de verkoper staat hetvolgende:

5. garantie
1. ibp garandeert de wederpartij dat al haar producten vrij zullen zijn van materiaalfouten en fabricagefouten.
2. elektrische apparaten geleverd door ibp die binnen zes maanden na levering defect zijn, kunnen ter reparatie worden voorgelegd aan ibp mits de klachten schriftelijk zijn gemeld, retourverzendingskosten door de afnemer zijn betaald en de aankoopbon/factuur is overlegd. ibp behoudt zich het recht voor te bepalen of het defecte apparaat wel of niet onder de garantie van het apparaat valt. indien de reparatie onder de garantie valt, staat ibp in voor retour- en reparatiekosten.
in dat geval heb je maar zes maanden garantie.


[quote=monique1982 schreef op maandag 3 sep 2012, 20:44]
hoor je op een product van 195.- excl.btw niet iets van 1 jaar garantie te krijgen?
nee hoor.
de fabrikant en verkopende partij bepalen zelf hoelang dat zij garantie geven, tegen welke condities zij garantie geven en ook welke rechten zij de koper toekennen.
een garantie verstrekken is geen verplichting.