Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 09-10-2012 12:59:07
Computers & Telefonie

Aanvraag internetaansluiting (via internet) annuleren

Dus...??

stel tuinsma :-) gaat er serieus werk van maken. hij besteld via internet een internetverbinding.
7 werkdagen gaan in. na 5 dagen ontvangt hij het modem en 10 dagen later de internetverbinding..
hij gaat testen,het bevalt hem niet, hij stuurt het modem terug en annuleert.

laten we zeggen kpn heeft alles volgens de regels gedaan, juiste opzegtermijn ect.
wat als kpn weigert en tuinsma naar de rechter stapt met:

de gedachte achter de bedenktijd is dat de ik (tuinsma), die niet in staat is om het product daadwerkelijk te bekijken en te beoordelen of van de aard van de dienst(verlening) kennis te nemen, de mogelijkheid moet hebben om te beoordelen of het product of de dienst(verlening) aan zijn verwachtingen beantwoordt, en zo niet de overeenkomst binnen een redelijke termijn kan ontbinden. in dit verband wordt verwezen naar overweging 14 van de pre-ambule bij de richtlijn:
overwegende dat het de consument vóór de sluiting van de overeenkomst niet mogelijk is daadwerkelijk het product te zien of van de aard van de dienstverrichting kennis te nemen; dat het, tenzij anderszins in deze richtlijn bepaald, wenselijk is te voorzien in een herroepingsrecht.; (…)
ik heb pas van de aard van de dienst(verlening) kennis kunnen nemen na ontvangst en installatie van het door kpn ter beschikking gestelde modem en de aansluiting door kpn op haar netwerk.