Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 09-10-2012 17:33:23
Computers & Telefonie

Aanvraag internetaansluiting (via internet) annuleren

Trend spray schreef op dinsdag 9 okt 2012, 13:44:

winterman, ik vind het wat jij zegt logischer dan wat die rechter hierboven zegt, omdat je dan in feite een gratis proefabonnement op internet, televisie en een telefoondienst zou kunnen nemen/hebben.



die rechter zegt hetzelfde, maar helaas zijn ze niet in staat om dingen in normaal nederlands weer te geven.

pas na aansluiting van dit hulpmiddel en aansluiting op het netwerk door de aanbieder over de betreffende dienst beschikken. pas op dat moment kon zij beoordelen of zij gebruik wil maken van deze dienst.

dus pas als je alle hulpmiddelen voor de dienst in je bezit hebt en aangesloten bent kan je echt besluiten of je er gebruik van wil maken. dan maak je er dus nog steeds geen gebruik van de dienst, want als je dat doet dan hang je. je hebt alleen de hele opstelling neergezet.

de gedachte achter de bedenktijd is dat de consument, die niet in staat is om het product daadwerkelijk te bekijken en te beoordelen of van de aard van de dienst(verlening) kennis te nemen, de mogelijkheid moet hebben om te beoordelen of het product of de dienst(verlening) aan zijn verwachtingen beantwoordt, en zo niet de overeenkomst binnen een redelijke termijn kan ontbinden. in dit verband wordt verwezen naar overweging 14 van de pre-ambule bij de richtlijn:
overwegende dat het de consument vóór de sluiting van de overeenkomst niet mogelijk is daadwerkelijk het product te zien of van de aard van de dienstverrichting kennis te nemen; dat het, tenzij anderszins in deze richtlijn bepaald, wenselijk is te voorzien in een herroepingsrecht.; (…)

je mag dus zien wat je voor de dienst nodig hebt en wat je er allemaal voor moet gebruiken en aansluiten. je mag de bijgeleverde informatie lezen en nog eens goed tot je door laten dringen wat het allemaal inhoud wat je online gekocht/afgesloten hebt.
dan mag je dus besluiten of het definitief is. ga je de dienst gebruiken, dan bevestig je dat.