Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 19-10-2012 14:57:04
Huishouden & Energie

Delonghi koffiemachine

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 okt 2012, 14:38][quote=ikbenik schreef op donderdag 18 okt 2012, 21:56]
daarnaast speelt de aard van de zaak ook een rol: is het product een gebruikt product, of een nieuw product?

de aard van de zaak is ook de prijs, het merk en de reclame uitingen van het product. vooral de prijs is hier van belang.
de prijs is alleen van belang als de nieuwprijs een x bedrag is en de verkoopprijs lager ligt. dan mag niet vanuit worden gegaan van nieuw.

dat een product een x euro kost, wilt dat niet zeggen dat die dan een x tijd probleemloos mee dient te gaan.
wat wel is, is dat van een product die een x euro meer kost en dezelfde specificaties bezit, dat die meer kwaliteit en duurzaamheid bezit, wat niet wilt zeggen dat die dan een x tijd meer probleemloos mee dient te gaan.


[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 okt 2012, 14:38]
1150 euro voor een espressomachine die vanaf het begin klachten heeft gegeven.
maar als de verkoper zich verschuilt achter een gebruikersfout wordt het lastig. dan kun je hem beter nog een keer gratis laten repareren.
het punt is dat binnen zes maanden het product kosteloos is gerepareerd.
maar je kunt niet zomaar zeggen dat van een product van € 1150,- dat die bijvoorbeeld drie jaar probleemloos mee dient te gaan.

alleen als de fabrikant of verkopende partij bepaalde gebreken heeft uitgesloten, kan daar rechten aan ontleent worden. ieder ander die een uitspraak doet is die informatie niet relevant.



[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 okt 2012, 14:38][quote=ikbenik schreef op donderdag 18 okt 2012, 21:56]
daarnaast speelt de aard van de zaak ook een rol: is het product een gebruikt product, of een nieuw product?

de aard van de zaak is ook de prijs, het merk en de reclame uitingen van het product. vooral de prijs is hier van belang.
jij wilt er naar toe dat als een product van €500,- één jaar garantie bezit, dat je dan van een product van €1000,- hebt met één jaar garantie, dat je dan van twee jaar garantie uit mag gaan en dat het product dan een langere probleemloze levensduur bezit.

ik kan je dit zeggen, van geen enkel product kan de keiharde garantie worden gegeven dat die binnen een x tijd niet kapot zal kunnen gaan.
alleen als de fabrikant of verkopende partij specifiek aangeeft dat het product bepaalde gebreken gedurende de x tijd niet zal vertonen mag daar rechten aan ontleent worden, anders niet.
dat wilt niet zeggen dat het product niet een x jaar probleemloos mee kan gaan.
tussen kunnen en garanderen zit een groot verschil.