Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 05-11-2012 21:10:41
Elektronica & TV

Nog niet ingegaan abonnement annuleren?

Je zusje heeft 7 werkdagen na aanvraag van het abonnement de tijd om het contract te ontbinden, of 7 werkdagen na de bevestiging van het contract per mail of per brief.
over of de bedenktijd ingaat na de bevestiging aan de telefoon of nadat je een schriftelijke bevestiging hebt gehad is juridische onduidelijkheid.

er moet haar duidelijk zijn gemaakt dat ze 7 werkdagen bedenktijd heeft, anders gaat het over in een bedenktijd van 3 maanden.
dus als haar niets is verteld aan de telefoon of brief/mail over 7 werkdagen bedenktijd heeft ze geluk, dan kan ze er nog ruimschoots vanaf. en misschien is de tijd dat ze heeft toegestemd met het abonnement minder dan 7 werkdagen geleden, dan moet ze er snel bij zijn om het contract op te zeggen.

als die voorgenoemde dingen niet opgaan, dan zal ze moeten hopen op coulance van tele2. daarover ben ik heel wat minder hoopvol gestemd.