Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 05-12-2012 20:23:09
Huishouden & Energie

All-in onderhoudscontract cv ketel ja of nee

Beste petronette,
als eerste ga ik al het bovenstaande enigzins verwijzen naar het rijk ter fabelen.
ieder gastoestel heeft periodiek onderhoud nodig !!
dit houdt in de regel in dat er gewerkt dient te worden volgens voorschrift van de fabrikant, in uw geval remeha.
het type calenta geeft "zelf" aan wanneer deze toe is aan een servicebeurt, dit is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik of te wel het aantal bedrijfsuren.
de interval wordt op uw cv ketel aangegeven als zijnde service -a, service-b en service-c.
vergelijk het enigzins met de huidige auto's die zelf de kilometers aftellen tot aan de volgende beurt.
voor iedere servicebeurt van uw cv ketel is een complete onderhoudsset beschikbaar, bij een service-a bestaat o.a. uit 1x branderpakking, o-ringenset tbv cv aansluiting en warmwater aansluiting.

voor een dergelijk onderhoudsset ligt de prijs rond de 40 euro, uiteraard dient wanneer een servicebeurt wordt uitgevoerd de software zodanig worden ingesteld dat de volgende servicebeurt zich tijdig aandient, dit dient dus te gebeuren door een door remeha erkende installateur die training heeft gehad van remeha.
met een dergelijke onderhoudsbeurt ben ik als ervaren servicemonteur 45 tot 60 min. bezig, iedere servicebeurt die korter duurd dan 40 min. daarvan durf ik te beweren dat dit onmogelijk is en het onderhoud niet naar behoren is uitgevoerd.

als ik als voorbeeld het contract van het bedrijf waar ik werkzaam ben mag geven dan komt het er op neer dat de klant een bedrag groot 105 euro netto betaald per jaar (apr-apr & okt-okt) inclusief een volledige service/onderhoudsbeurt en 7 dagen per week recht op service bij storingen. klanten met koudeklachten worden "altijd" dezelfde dag geholpen. onderdelen zijn niet in de kosten opgenomen daar het onmogelijk is om voor alle fabrikanten en type cv ketels een contract samen te stellen.


mijn advies is daarom...... kijk op de site van de fabrikant wie de installateur bij u in de buurt is met wie de fabrikant zaken doet. in geval van dat de installateur uw probleem niet kan oplossen kan hij altijd terugvallen op de fabrikant.
een goed onderhouden cv ketel geeft buiten een veilig gevoel ook de beste resultaten in het stookgedrag en worden aanstaande mankementen tijdig gesignaleerd waardoor grote onkosten veelal voorkomen worden en blijven de energiekosten binnen de perken, uiteraard blijven er altijd uitzonderingen.

met vriendelijke groet,