Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tijger1
tijger1 - 12-12-2012 20:41:41
Computers & Telefonie

Bankpas scannen bij afsluiten abonnement?

[quote=freya schreef op woensdag 12 dec 2012, 10:24]hallo wijnen1971,

het mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten....
het gaat om het vaststellen van o.a. de identiteit en om dat later ook te kunnen bewijzen. je zou toch raar op je neus kijken als één of andere provider bij jou komt aankloppen met een rekening omdat iemand anders op jouw naam een abonnement heeft afgesloten? dan zou de provider kunnen stellen: "ik heb een geldig paspoort als identiteitsbewijs gezien". als de provider geen kopie heeft wordt het een lastig verhaal voor jou om te bewijzen dat het abonnement niet door jou is afgesloten.
vandaar dus die kopie....

m.vr.gr. freya



als de provider geen kopie heeft is het helemaal niet lastig voor " jou" om te bewijzen dat je het abonnement niet hebt afgesloten. waarom zou je dat dan moeten bewijzen.

toen ik een telefoonabonnement afsloot, in een winkel, kon ik volstaan met een kopie van een giroafschrift van minder dan 1 maand oud en betaling per pin van 1 cent, plus inzage in mijn identiteitsbewijs.lijkt me ruimschoots voldoende identificatie.