Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

li
lisettdb - 13-12-2012 16:22:22
Huishouden & Energie

Geen verzegeling gasmeter liander

Ik heb precies hetzelfde probleem. ik kook keramisch, warm water en cv centraal geregeld. ik heb netjes electriciteit aangevraagd, maar krijg na 2 jaar ineens een brief van liander met de opdracht een gasleverancier te zoeken, terwijl ik geen gas afneem. op 5 december 2012 gebeld en werd mij door een medewerkster verteld dat ik de meter kon laten verzegelen, maar dat dit in opdracht van de eigenaar van het pand moest gebeuren. ik heb gelijk de eigenaar, vesteda, gebeld en deze stuurde mij netjes een brief dat als liander toestemming wil hebben, zij contact op kunnen nemen en dat ik de verzegeling zelf kon regelen. vervolgens belde ik op 11 december 2012 weer met liander en kon er ineens weer niet verzegeld worden (en werd mij het gevoel gegeven dat ik het hele verzegelingsverhaal had verzonnen). ik kan het laten afsluiten, met alle deurwaarderskosten vandien, of ik mag de meter weglaten halen voor 750euro en moet uiteraard ook voor het terugplaatsen betalen als ik de woning verlaat. ik heb met mijn electriciteitsleverancier oxxio gebeld, die het een ongelooflijk verhaal vond en nogmaals met liander heeft gebeld, die vervolgens tegen de dame van oxxio zei dat ze wel een uitzondering wilden maken met verzegelen, mits vesteda degene is die hier opdracht toe geeft. vandaag word ik door vesteda gebeld en vraag ik nogmaals of zij met liander contact op willen nemen. dit doen zij gelijk en vervolgens word ik weer door vesteda gebeld en wordt er gezegd dat ze toch niet willen verzegelen.

voor iemand zoals ik die een klein inkomen heeft, is het belangrijk dat ik bespaar wat ik besparen kan, maar in deze situatie is dat niet mogelijk, het tegendeel. ik moet gaan betalen voor iets wat ik niet gebruik en dit vind dit heel erg.

dank u liander voor het feit dat ik 2x een ander verhaal te horen heb gekregen van uw medewerkers, dat u oxxio ook iets heeft medegedeeld wat u niet nakomt en dank u voor het feit dat ik het gevoel kreeg dat ik het door uw medewerkster vertelde verhaal op 5 december jl. uit mijn duim zoog.