Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dc
dcz - 18-12-2012 15:28:00
Huishouden & Energie

Garantie

@ikbenik:

nog maar even een quote van jouw hand:

een product dat defect is, wilt niet automatisch zeggen dat het product non-conform is, terwijl consuwijzer aangeeft dat een product altijd goed moet zijn, dus deugdelijk. zit ook weer enorm groot verschil in.

dus...als ik een product koop dat bij thuiskomst defect blijkt te zijn geeft me geen rechten want in jouw optiek heb ik slechts een "product gekocht". dat het niet doet waarvoor ik het heb aangeschaft doet dus niet terzake?
da's wel een heel vreemde benadering...stel ik koop een scheerapparaat. uiteraard met de bedoeling mij daarmee te scheren. bij thuiskomst doet het niks, ik mag dus niet klagen volgens jou? want het is niet automatisch non-conform?

als je er zo over denkt, en dat doe je, dan ben je ernstig in de war....

gelukkig denkt het gros van de detaillisten daar anders over en wordt het voor consumenten steeds beter hun recht te halen.
met dank aan consuwijzer/consumentenautoriteit/consumntenbond.
rare eenmanszaakjes verdwijnen vanzelf....