Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tv
tvrijsewijk - 20-12-2012 16:03:21
Computers & Telefonie

Ervaringen reparatie's asus laptop

Begin oktober heb ik een asus laptop van €750,- bij de saturn te tilburg gekocht. nog nooit zo'n slechte service van beide partijen meegemaakt.

na 1 maand (8 november 2012) ging de laptop niet meer aan na de installatie van windows 8. er stond dat automatisch herstellen niet meer mogelijk was. een herstelpunt herstellen was ook niet mogelijk en zelfs heel windows 7 opnieuw erop zetten was niet meer mogelijk!

de volgende dag ben ik gelijk naar saturn gegaan om verhaal te halen. hier kreeg ik enkele goede tips om ervoor te zorgen dat ik weer bij mijn bestanden kon en dus niet alles kwijt zou zijn, namelijk linux os op een usb stick zetten en dan vanuit de usb opstarten. dit was allemaal perfect gegaan maar nogsteeds deed de laptop niks anders dan aangeven dat automatisch herstellen niet mogelijk was.

ik besloot om asus te bellen om te kijken of asus mij kon helpen aangezien de laptop nog geen maand oud was. de vriendelijke medewerker (mark) kon mij een recovery programma sturen per mail waardoor het probleem verholpen zou zijn. mocht dit niet het geval zijn kon ik terug bellen om een reparatie afspraak te maken. dan zou de laptop zo snel mogelijk opgehaald worden en binnen 10 werkdagen weer terug bij mij thuis zijn.

dezelfde dag ben ik weer teruggegaan naar saturn om de laptop daar af te geven om te kijken of dat de "specialist" daar mij kon helpen. de volgende dag werd ik gebelt of ik de back-up schijven nog had en of ik die even langs wilde komen brengen. ik had uitgelegd dat ik dat al 3x geprobeerd had maar dit niet werkte. dan was mijn enige optie nog op de laptop terug te sturen, via saturn zou dit 3 weken duren. dan maar zelf een afspraak maken...

afspraak gemaakt om de laptop op te halen, dit werd dezelfde dag nog gedaan.

3 weken later nogsteeds niks gehoord van asus dus maar even naar de hotline gebelt. hier werd mij verteld dat de laptop nog niet gemaakt was maar dat ze er wel volop mee bezig zijn. het kon dus nog wat langer duren. ik vroeg waarom ik niet op de hoogte hiervan gesteld was, maar kreeg geen duidelijk antwoord. binnen 1 tot 1,5 weken zou ik de laptop terug krijgen en anders zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen (na 30 dagen in reparatie).

vandaag weer eens gebelt met asus aangezien ik toch een achterstand opbouw met school op deze manier. de laptop was nogsteeds niet gemaakt!! hij was nou in emmen voor verdere reparatie en toen ik over de 30dagen begon wisten ze nergens iets van af. ze zouden gaan overleggen wat ze ermee zouden doen en dit krijg ik voor maandag de 24e te horen. zeggen ze...

een laptop van 1 maand oud, die vervolgens al bijna 2 maanden reparatie ondergaat. 10 werkdagen waren beloofd en asus heeft mij nooit ook maar iets laten weten, laat staan saturn. constant heb ik zelf moeten bellen aangezien asus zich nooit aan de afgesproken afspraken hield.

ik ben er helemaal klaar mee!