Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ti
tino24 - 21-01-2013 21:18:17
Garantie & Verzekeringen

Schadevrije jaren interpolis

"mijn vrouw rijdt 32 jaar schadevrij. verzekerd bij interpolis (achmea). had 29 schadevrije jaren (svj) op haar polis. opbouw van svj gaat bij interpolis net zo langzaam als bij de meeste verzekeraars. omgerekend naar maatschappijtredes gaat de opbouw niet verder dan trede 19. op de polis staat wel 29 svj. nu heeft ze 1 kleine schuldschade veroorzaakt en is teruggezet naar 8 svj. haar is dus 21 svj afgenomen !!...gemiddelde terugvalnorm is tussen 3-5 svj terugval.
er is geen snelle opbouw zoals bij anwb (unigarant) en fbto (ook achmea)"

ter info:
er is geen snellere opbouw van schadevrijejaren (svj) bij elke verzekeringsmaatschappij bouwt u 1 jaar op per jaar dat u geen schade heeft gereden. de terugval is wel overal anders.

nu had u nog 8 jaar over, bij fbto zouden het er 4 geweest zijn en bij de noordhollandsche nog 24. (uitgaande van 29 svj) en bij asr, nn, aegon nog 9.

edrick haalt svj en tredes door elkaar. deze hebben veel maar niet alles met elkaar te maken. bij 8 svj kan, afhankelijk van de starttrede iemand max. korting hebben.

de theorie achter de terugval is als volgt:
met een x- aantal svj heeft iemand na schade toch nog de max. korting.
dus in interpolis voorbeeld:
na 1 schuldschade bij iemand met meer dan 13 schadevrijejaren is trede 14 nog met max. korting. blijkbaar is de standaard inschaling op basis van leeftijd ed trede 6. 14-6 is 8 schadevrijejaren.
zo rekent bij mijn weten iedereen behalve de noordhollandsche.

is het vreemd dat bijna niemand dit weet? ja. interesseren de voorwaarden de meeste mensen? nee, pas bij schade wordt er naar gekeken, bij afsluiten wordt bijna alleen gekeken naar premie en evt. eigen risico. naar de rest wordt nauwelijks gekeken.