Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-01-2013 22:02:21
Geldzaken & Recht

Abnamro vraagt pincode

Diumenge schreef op vrijdag 25 jan 2013, 20:43: zoals ik het verhaal begrijp moet ts net als bij internetbankieren een code invoeren op z'n e.dentifier en dan de responscode waarschijnlijk intoetsen.

dus hij voert via telefoon rekeningnummer en pasnummer in, krijgt een code, voert op de e.dentifier zijn pincode en daarna de verkregen code in en toets dan de code die de e.dentifier geeft weer in via de telefoon.

dat is wel zeker.

op die manier weet de computer dat jij het werkelijk bent.

dus de bank vraagt niet om een pincode, vraagt niet om de rekening nummer.
het is inderdaad niets anders dan een controle nummer.

ik heb het zelf ook al eens toegepast. vandaar dat ik het weet.


waar nogal ophef was ontstaan bij de abn-amro, was dat de nieuwe e-dentifier2 via een usb-kabel op de computer kan worden aangesloten, waarna de gebruiker bijna geen codes meer in hoefde te typen. op zich handig. maar het bleek dat criminelen via de computer die e-dentifier2 toch kon aansturen zonder medeweten van de gebruiker, waardoor op die manier rekeningen geplunderd konden worden. als de e-dentifier2 zonder usb-kabel gebruikt wordt, is er niets aan de hand.