Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lo
loekoek - 01-02-2013 14:06:58
Geldzaken & Recht

Garantie op prothese

In mei 2011 heb ik in de onderkaak 2 nieuwe kronen, naast 4 kronen middenvoor, laten plaatsen waaraan een frame werd gehangen. regelmatig kwamen de kronen los zodat de tandarts i.o.m. de tandtechnieker besloot een ander systeem toe te passen. de tanden waarop de kronen zaten werden verder afgeslepen en er werden implantaten in het wortelkanaal geplaatst (begin 2012). ook dit heeft tot voor enkele weken problemen gegeven. regelmatig brak het frame t.h.v. een implantaat of het implantaat kwam mee met het frame. uiteindelijk ben ik verleden week weer spontaan naar de tandtechnieker gegaan voor reparatie van het frame; na reparatie verwees hij mij terug naar de tandarts nadat gesteld was dat mijn frame door een onjuiste beet al voor een groot deel versleten zou zijn.
mijn tandarts reageerde niet op het verhaal inzake slijtage. wel heeft hij, op mijn verzoek, een boventand enigszins afgeslepen en het metalen frame in de bovenkaak iets bijgewerkt c.q. metaal afgeslepen.
ik heb de tandarts zowel als de tandtechnieker verteld dat ik niet geloof in verhalen van een verkeerde beet of zo; zij zijn de specialisten en daar worden ze goed voor betaald. indien iemand die geestelijke of lichamelijke problemen kent in de tandartsstoel wordt geplaatst dan dient er ook een oplossing gezocht te worden.
wat mij opvalt in deze is dat ik ondanks dat ik in een kleine 2 jaar tientallen visites aan tandarts en technieker, toch (soms was het coulance) nog rekeningen heb gekregen voor o.a. reparatie van het frame en andere schade in mijn mond bijv. nieuw schildje op voortanden boven.
de verzekeraar betaalt een deeltje via de aanvullende verzekering maar ikzelf het meest. je kunt natuurlijk moeilijk zeggen, als je kosten krijgt, laat maar zitten. vroeger onder het ziekenfonds of de particuliere verzekering kon je daar klagen en werd er een kostenonderzoek ingesteld.nu heeft de verzekeraar geen enkel belang meer.
voor het moment gaat het goed en heb ik de idee dat ik gelukkig weer normaal kan eten. het is dus afwachten of het goed blijft gaan.
nelieb succes bij het oplossen van uw probleem en ik denk dat contact zoals gesuggereerd met het tip niet zo gek is