Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 06-02-2013 20:19:28
Elektronica & TV

Rampzalige service van mediamarkt

[quote=rogiertjevdw schreef op woensdag 6 feb 2013, 18:23]ook ik heb zeer slechte ervaring met de mediamarkt. alweer ruim een jaar geleden is mijn macbook air kapot gegaan (defect harde schijf). voor een product dat 999 euro kost en volgens technici in prima staat verkeerde toch wel frappant.
dan hebben die technici totaal geen technische kennis: ongeschikt dus.




[quote=rogiertjevdw schreef op woensdag 6 feb 2013, 18:23]
ik heb reeds in verschillend schrijven duidelijk gemaakt dat zij in gebreken zijn en dat het hanteren van hun formule nooit tot gratis reparatie zal leiden - iets wat de wetgever vast niet voor ogen had bij het bedenken van boek 7 bw...
dat heeft de wetgever ook niet.
het gaat niet om dat jij als consument kosteloze reparatie of vervanging kan eisen, maar dat het product volgens de koopovereenkomst dient te zijn en de eigenschappen dient te bezitten welke je op grond van die koopovereenkomst had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij.






[quote=rogiertjevdw schreef op woensdag 6 feb 2013, 18:23]helaas blijven zij hun onredelijke standpunt herhalen, en gaan totaal niet in op mijn aanmaningen!
niet meer dan terecht.

[quote=rogiertjevdw schreef op woensdag 6 feb 2013, 18:23]
wie kan mij (juridisch) verder helpen?
dat doe ik ook.
alleen geeft dat geen antwoord die jij graag horen wilt: dat jij kosteloze reparatie of vervanging kunt gaan eisen.

dat jij nu mm in gebreken stelt, geeft de mm nu niet thuis. immers is de mm niet in gebreken gebleven. dat is nu het hele punt.

dat die harde schijf binnen drie jaar kapot is gegaan is mm echt niet in gebreken gebleven.
jij beroept je op "regels" die niet bestaan: dat een product zonder problemen gedurende de gemiddelde levensduur of economische levensduur mee dient te gaan. dergelijke regels bestaan niet.