Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 23-02-2013 16:16:15
Auto & Vervoer

Accu elektrische fiets

@aitverdan,
(en alle elektrische fiets bezitters)

ik denk dat je al een nieuwe accupack voor je elektrische fiets gekocht hebt, maar anders zou je eens een accu-revisie moeten overwegen.
uitleg.
een fietsaccu bestaat uit een enorme partij "penlight" batterijen die op een bepaalde manier met elkaar geschakeld zijn.
de nieuwste soort batterij is de lifepo4.
het staat voor lithium ijzer fosfaat en is de nieuwste soort batterij.

quote:

lifepo4, revolutionaire accu's voor elektrische fietsen
vrijdag 22 oktober 2010 19 reacties

misschien heeft u de term al eens gezien. lifepo4. het staat voor lithium-ijzer-fosfaat en is de laatste ontwikkeling op accugebied. de technologie bestaat al een aantal jaren, maar begint nu echt door te breken. er zijn inmiddels al elektrische fietsen te koop met dit type accu.

voordelen van deze technologie
eén van de grote voordelen van lifepo4 zijn de lange levensduur (> 10 jaar) en de milieuvriendelijkheid. de accu kan meer dan 2000 keer opgeladen worden. voor een gemiddelde elektrische fiets met een actieradius van 60km betekent dat maar liefst 120.000 kilometer fietsplezier zonder dat de accu vervangen hoeft te worden. de accu zal zelfs de levensduur van de fiets kunnen overleven.

dagelijks gebruik
veel veiliger dan andere accusoorten. er is geen kans op explosies bij beschadiging, oververhitting overladen of kortsluiting. de accu heeft geen last van prestatieverlies bij lage of hoge temperaturen (-20 tot 60 graden celsius). daarnaast zijn ze vergelijkbaar in gewicht met de tegenwoordig gangbare li-ion batterij op elektrische fietsen.

laden en ontladen
de accu mag volledig ontladen worden. u kunt op de elektrische fiets de accu dus zonder problemen 'leeg rijden' zonder bang te zijn voor structurele schade aan de accu. daarnaast is de accu ook weer snel op te laden.

het enige nadeel is momenteel nog de vrij hoge prijs, maar deze daalt naar verwachting snel.

we voorspellen dat door al deze voordelen de lifepo4-accu binnen enkele jaren standaard zal worden op de elektrische fiets en vele andere vormen van elektrisch vervoer. zodra er meer fietsen beschikbaar zijn met deze accu melden we het uiteraard op fietsen.123.nl

hier te lezen, klik -> http://www.fietsen.123.nl/entry/12578/lifepo4-revolutionaire-accus-voor-elektrische-fietsen">fietsen-123.nl

inmiddels zijn we een aantal jaren verder en de prijs van die lifepo4 batterijen/accu's is ook gedaald.
je kunt eens informatie inwinnen bij een accurevisiebedrijf die met dat soort batterijen werkt.
kijk her eens:
klik -> http://www.anssfietsaccu.nl/fietsaccu_revisie.html">fietsaccu-revisie

ik weet niet wat de prijs zal zijn voor een gereviseerd fietsaccu-pack, maar ik denk toch altijd goedkoper als een originele fietsaccu plus het feit dat die gereviseerde veel langer mee gaat.