Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-03-2013 14:59:13
Computers & Telefonie

Blokvertoning op televisie

Het probleem dat u beschrijft is een signaal probleem dat meerdere oorzaken kan hebben. het kan de buitebekabeling van ziggo zijn, waar zij monteurs voor kunnen aansturen. het kan ook uw eigen bekabeling zijn, daar bent u zelf voor verantwoordelijk. het kan ook nog een probleem in uw digitale ontvanger zijn. met de volgende stappen zou het probleem opgelost moeten worden:
1 - haal de stroom van uw ontvanger, haal de coax kabel eruit en haal de smartcard eruit. wacht 30 seconden. sluit alleen de stroomkabel weer aan en geef de ontvanger tijd om op te starten. als de ontvanger is opgestart krijgt u de melding dat er geen signaal is (meestal e48/e52). sluit de coax kabel aan. op nederland 1 moet u beeld krijgen. schakel over naar nederland 2 waar u bericht krijgt dat u de smartcard in moet voeren. voer de smartcard in. als de smartcard herkend is krijgt u ook weer beeld op nederland 2. controleer of het probleem op de probleemzenders is opgelost. uw ontvanger is nu hardwarematig gereset. opgelost? mooi zo laten! niet opgelost? stap 2!
2 - herstel de fabrieksinstellingen van de ontvanger. instructies hiervoor kunt u vinden op de website van ziggo waar de handleidingen van alle ontvangers staan. na deze stap heeft u uw digitale ontvanger ook softwarematig gereset waarbij ook alle software updates binnen moeten zijn. controleer de probleemzenders weer. opgelost? mooi zo laten! niet opgelost? stap 3.
3 - controleer uw binnenhuisinstallatie. de snelste manier is om een nieuwe coax kabel (die ziggo u gratis toe kan sturen) rechtstreeks van uw hoofdaansluiting in de meterkast in uw ontvanger te pluggen. zorg ervoor dat er geen splitters of versterkers tussen zitten en let er ook op dat u daadwerkelijk op de hoofdaansluiting test. vaak zitten er op de hoofdaansluiting verdelers en die moet er eventueel af. de daadwerkelijke hoofdaansluiting is een doosje op de muur met 1 of 2 gaten waar een coax kabel in past. controleer als u rechtstreeks bent aangesloten de probleemzenders. opgelost? u weet dat het probleem in uw binnenhuisinstallatie zit en u zult moeten gaan zoeken waar precies. een defecte verdeler van ziggo kunt u nieuw toegestuurd krijgen van de technische dienst. niet opgelost? u weet nu zeker dat het probleem buiten uw woning zit. neem contact op met de technische dienst, vertel dat u voorgaande stappen heeft doorlopen en vraag om een monteur. die zou het probleem voor u moeten kunnen oplossen.
mocht u nog vragen hebben stel ze gerust.
succes!