Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eduardm
eduardm - 07-03-2013 18:45:11
Computers & Telefonie

Garantie lg telefoon - advies gevraagd

Lg fabeltje:

lg benelux:
hartelijk dank voor uw mail betreffende uw lg telefoon met het modelnummer p920. bij nader onderzoek is gebleken dat uw telefoon een duits model betreft. om deze reden bieden wij van lg benelux geen ondersteuning aan dit toestel. wij raden u aan om contact te nemen met lg duistland via de volgende link: http://www.lg.com/de. onderaan de website zijn de knoppen voor e?mail, telefoon en live chat te vinden. wij gaan ervan uit dat zij u in engels te woord kunnen staan.
het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

met vriendelijke groet,
k-------- v----- f---------
lg electronics customer service

reactie lg duitsland:
[i do not have a german address, since i live in the netherlands - parafr.]

in this case, please contact lg netherlands again like mentioned in last email.
we need a german address to make a service?order.

with kind regards
l----- v----- h-------
lg serviceteam

lg garantietermijn mobiele telefoon:
overzicht fabrieksgarantie

periode garantiedekking
service type : 2 jaar
onderdelen : 2 jaar
verlengd : out of warranty: ook na het verstrijken van de garantietermijn is het mogelijk uw toestel af te geven bij onze geautoriseerde service centers. wij bieden voor de reparatie- of onderdeelkosten scherpe prijzen aan.
uitzondering : voor de batterij en meegeleverde accessoires geldt een garantieperiode van 6 maanden.
op sommige telefoons is tijdens de fabrieksgarantie een directe omruilservice van toepassing bij uw dealer.
garantiebeleid : voor reparaties kunt u contact opnemen met uw leverancier. voor technische ondersteuning kunt u contact opnemen met de lg customer serivce op 0900 5435454 (nl, € 0,10 per minuut) of 015 200 255 (be, lux, lokaal tarief).

bron: http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-lgp920">

consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa">:
veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. in de europese richtlijn koop en garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de eu. elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

bij het omzetten van de europese richtlijn naar nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. in de nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. in veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de nederlandse wet.

u moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? en hebt u het product normaal gebruikt? dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

ik wist niet dat consuwijzer fabeltjes verspreidde...