Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 07-03-2013 23:24:09
Computers & Telefonie

Garantie lg telefoon - advies gevraagd

[quote=swat1500 schreef op donderdag 7 mrt 2013, 23:18]de opstelling van lg lijkt mij niet correct. wellicht een leuk belbus item of iets voor het juridisch loket zelf procederen zal echter duurder zijn dan het kopen van een vergelijkbaar simlock vrije nieuwe telefoon.

toch bepaald de fabrikant zelf de garantievoorwaarden.

het komt veel vaker voor dat fabrikanten alleen garantie verlenen aan producten die voor dat land bestemd zijn.

dus als een fabrikant voor nederland en duitsland aparte producten op de markt brengt, dient voor het product welke geschikt is voor duitsland ook in duitsland garantie geclaimd te worden.

alleen het feit is dat lg duitsland de eis stelt dat de koper ook daadwerkelijk in duitsland woont, wat in beginsel aanvechtbaar is. dit omdat de europese richtlijn en afspraken er voor zijn om op een gemakkelijke manier producten in een ander land binnen europa te kunnen kopen. daarom is de eis van lg duitsland verwerpbaar.

dus de consument uit nederland moet dus op een gemakkelijke manier garantie bij een fabrikant uit duitsland kunnen eisen.