Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eduardm
eduardm - 08-03-2013 10:08:20
Computers & Telefonie

Garantie lg telefoon - advies gevraagd

De garantie staat in dit geval eigenlijk niet eens ter discussie. lg heeft al aanvaard de telefoon te willen repareren. het zijn de voorwaarden die ze daaraan stellen die dat onmogelijk maken.
lg nederland: het moet een benelux model zijn - soit.
lg duitsland: je moet een duits adres hebben - soit.

maar de combinatie maakt het onmogelijk gebruik te maken van de geboden garantie. die acht ik dus in de huidige tijd binnen de eu onrechtvaardig en vind dat bedrijven daar dus iets op moeten vinden of een coulance-regeling moeten bieden; bijvoorbeeld: deze winkel in nl koopt ook bij ons in, lever het daar af. of: stuur het naar lg nl en dan loopt het via hun. de backoffice regelt dat het in duitsland terecht komt, etc. maar die klantvriendelijkheid ontbreekt bij lg. als bedrijf heb je het voordeel van vrije handel binnen de eu. voor de klant moet dat andersom dan ook gelden.
dat is rechtvaardig.