Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tar - 18-03-2013 12:45:08
Vrije tijd & Tuin

Betaling terugkrijgen?

[quote=ikbenik schreef op zondag 17 mrt 2013, 21:23]
een keurmerk zegt totaal niets.

ik ken een branche waarin vijf verschillende keurmerken aangeven dat zij de keurmerk zijn.
en in de meeste gevallen betaald de ondernemer grof geld om een keurmerk te mogen voeren.
kleine ondernemers zijn daarom niet bij een keurmerk aangesloten, net zoals een geschillencommissie.

als een ondernemer niet bij een keurmerk of geschillencommissie is aangesloten, wilt niet zeggen dat die ondernemer niet deugd.
geachte ikbenik,

ik "ken" u van dit forum als een deskundige, betrokkene en professionele ict-ondernemer; u beweert nu helaas dingen die aantoonbaar niet juist zijn...

ik begrijp dat u als kleine ict-ondernemer geen geld wenst te betalen voor een officieel ictwaarborg-keurmerk, dat is wel jammer want u loopt zo waarschijnlijk ongemerkt (veel) geld mis!
ik zou b.v. geen (grote) zaken met u doen/fikse aanbetalingen doen als u niet zou zijn aangesloten bij het ictwaarborg...

als u niet bent aangesloten bij het ictwaarborg kunt u zelf bepalen hoe redelijk/onredelijk u bent bij (terechte) klachten en geschillen...

als u failliet gaat en ik heb (veel geld) aanbetaald kan ik helemaal achteraan gaan aansluiten bij de schuldeisers om mijn geld ooit proberen terug te krijgen... de particulier blijft -zoals u ook weet- meestal altijd met lege handen achter!

ik heb geen zin in (vermijdbare) problemen als ik een (duur) product koop!
daarom koop ik producten bij winkels die zijn aangesloten bij een officieel keurmerk en koop ik b.v. een auto bij een merkgarage die bovag-gecertificeerd is.
u koopt uw nieuwe auto toch ook niet bij beun de haas, zonder bovag-garantie/fabrieksgarantie?

u boekt toch ook geen dure vakantiereis en betaalt vooruit bij een reisorganisatie die niet bij het sgr-keurmerk is aangesloten, zodat bij een faillissement -zo goed als zeker- al uw geld "verdwijnt"?!

zonder officieel keurmerk heb je zeer weinig tot geen (bemiddelings-)rechten en zul bij problemen meteen zijn aangewezen op kostbare (en vaak zinloze) juridische bijstand.

zie brigitte; die ruim 500 euro is zij zo goed als zeker kwijt en kan geen enkel beroep doen op dwingende regelgeving en/of een financieel vangnet geregeld bij een officieel keurmerk.

(web)winkels met een officieel keurmerk dienen zich te conformeren aan allerlei regels en de consument wordt financieel goed beschermt bij een faillissement van de betreffende (web)winkel!

ik geloof meteen dat u een bonafide en toegewijde ict-ondernemer bent; helaas zijn er steeds meer "collega-ondernemers" die consumenten gewoon willens en wetens keihard oplichten en dan vormt een officieel keurmerk zeker een zeer waardevolle toevoeging!
dit is niet mijn eigen mening, maar de mening van o.a. kassa.vara.nl en vele andere onafhankelijke consumentenorganisaties!

ik verzoek u mijn post van: vrijdag 15 mrt 2013, 16:23 nog eens door te lezen.

u kunt en mag als belanghebbende ondernemer een gekleurde mening hebben; ik volg liever de onafhankelijke raad van o.a. kassa.vara.nl op.

als brigitte een webwinkel had uitgezocht die was aangesloten bij een 1 van de 2 officiƫle keurmerken, dan had zij nu al haar geld teruggekregen!

met vriendelijke groet,

tar