Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 18-03-2013 13:56:16
Vrije tijd & Tuin

Betaling terugkrijgen?

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
als u failliet gaat en ik heb (veel geld) aanbetaald kan ik helemaal achteraan gaan aansluiten bij de schuldeisers om mijn geld ooit proberen terug te krijgen... de particulier blijft -zoals u ook weet- meestal altijd met lege handen achter!
dat geldt net zo goed voor de ondernemer die achter de klant aan moet gaan. er zijn genoeg mensen die alles op de pof kopen en weten dat ze het nooit meer kunnen betalen.

helaas is het zo dat veel ondernemers heel vaak achter de vodden van de klanten aan moeten zitten omdat veel klanten pas gaan betalen als er drie aanmaningen door de ondernemer verstuurd zijn en daarna ook diverse aanmaningen door het incassobureau zijn verstuurd. pas als de laatste brief voor een rechtszaak verstuurd is, gaan mensen pas betalen.

maar dat mag niet gezegd worden.









[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
ik heb geen zin in (vermijdbare) problemen als ik een (duur) product koop!
daarom koop ik producten bij winkels die zijn aangesloten bij een officieel keurmerk en koop ik b.v. een auto bij een merkgarage die bovag-gecertificeerd is.
u koopt uw nieuwe auto toch ook niet bij beun de haas, zonder bovag-garantie/fabrieksgarantie?
bovag is iets anders.
bovag staat voor kwaliteit.
aan de meeste keurmerken op internet is de consumentvriendelijkheid welke volgens de consumentenbond en consumentenautoriteit zou moeten zijn, het uitgangspunt.

daarnaast moet de ondernemer grof geld betalen om het keurmerk te mogen voeren. in de meeste gevallen ziet de ondernemer daar niets voor terug.
dus die ondernemer moet betalen voor de conculega's die failliet gaan.

no thanks!






[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 12:45]
ik geloof meteen dat u een bonafide en toegewijde ict-ondernemer bent; helaas zijn er steeds meer "collega-ondernemers" die consumenten gewoon willens en wetens keihard oplichten en dan vormt een officieel keurmerk zeker een zeer waardevolle toevoeging!


met dank aan de wetgevers in europa die van mening zijn dat steeds goedkopere prijs goed voor de consument is.

en dan nog iets:

in de gedragscode van ict-waarborg staat:

[quote]het aangesloten bedrijf onderhoudt goede contacten met zijn collega's. het maakt zich niet schuldig aan oneerlijke concurrentie en laat zich zonder noodzaak tegenover derden niet negatief uit over collega's of hun optreden.

lage winstmarges, grijze import of parallelle import is orde aan de dag. dus dat is voor de kleine ondernemer een zeer groot probleem.
omdat de concurrenten €50,- a €100,- onder de inkoopsprijs gaan zitten.

en waarom treedt ict-waarborg daar niet tegen op?

???

als ik zie wat de ondernemer aan jaarlijkse bijdrage moet betalen aan die organisaties en ook wat voor kosten zij te maken krijgen als ze bij een geschil in het ongelijk worden gesteld, is dat voor veel ondernemers totaal niet aantrekkelijk om zo'n keurmerk te voeren.

ik zie het gewoon als een melk koe.