Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tar - 18-03-2013 14:15:35
Vrije tijd & Tuin

Betaling terugkrijgen?

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 mrt 2013, 13:33]het ictwaarborg hanteert niet de nederlandse wetgeving, maar de mening van de consumentenautoriteit en consumentenbond.

zij beweren keihard dat de verkopende partij aansprakelijk is als een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop een defect vertoont. zij hanteren het beleid dat een computer gedurende de eerste vijf jaar na aankoop geen problemen mag vertonen.
daarnaast weten zij donders goed dat de verkopende partij aan de hun gestelde voorwaarden nooit aan kan voldoen, en toch blijven zij die voorwaarden hanteren.

een dergelijke organisatie neem ik dus niet serieus, net zoals ik al jaren de consumentenbond en consumentenautoriteit niet serieus neem.

ictwaarborg beweert dat zij het keurmerk zijn, net zoals vier andere keurmerken dat doen.

met andere woorden: in de ict is geen keurmerk.

om bij ictwaarborg het keurmerk te mogen voeren, dient de ondernemer veel geld te betalen.

daarom ben ik al tegen dergelijke keurmerken.

een keurmerk dient gewoon gratis te zijn en echt bepaalde uitstraling uit te stralen.
bij al die kenmerken mis ik de essentiƫle zaken zoals: vakkennis, esd veilig werken, zelf complexe storingen op kunnen lossen, naar de mensen luisteren.

bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. dat is onacceptabel.

mij zegt al die keurmerken totaal niets.

ik zie liever een keurmerk waarbij de werkplaats het belangrijkste is: esd veilig werken enz.

een organisatie die zit te blaten dat de verkopende partij de keiharde garantie moet geven dat een harde schijf gedurende de eerste vijf jaar na aankoop niet behoort te crashen en niet kapot mag gaan en ook nog roepen dat zij het keurmerk zijn, kan ik domweg niet serieus nemen.
beste ibenik,

wij verschillen duidelijk van mening:

uw eigen standpunt is duidelijk en uw ook uw eigen keus.

u maak glashelder wat u van consumentenrechten vindt als u zegt:

"bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. dat is onacceptabel".

voor u misschien! maar zeker niet voor de consument!

helaas zijn er andere "(ict)-ondernemers" die niet het beste met de klant voor hebben en keihard en grof misbruik maken van de zeer lakse regelgeving in nederland; daarom zijn die keurmerken uit noodzaak ontstaan!!!

ik wil totaal geen gezeur en/of financieel verlies bij faillissement en daarom koop ik mijn nieuwe computer en/of dure onderdelen gewoon bij een (web)winkel die het ictwaarborg-keurmerk heeft.

als willekeurig voorbeeld!: waarom zou ik bij u iets kopen als b.v. mycom wel is aangesloten bij het ictwaarborg-keurmerk... (retorische vraag!).

http://www.ictwaarborg.nl/nieuws/2007/09/229-mycom-winkel-aangesloten-bij-ictwaarborg/

mycom heeft blijkbaar geen problemen met de "onredelijke" eisen van het ictwaarborg-keurmerk...

als u failliet gaat moet ik u wel op uw blauwe ogen geloven dat ik mijn vooruitbetaalde geld terug krijg...
als ik vind dat u onredelijk bent zijn mijn opties zeer beperkt en kan ik niemand gratis inschakelen die mijn belangen behartigt.

wat ik al zei; en u daar (bewust?) geen antwoord op gaf:

u boekt tocht ook geen dure reis bij een reisbureau zonder sgr-keurmerk?

u zei:

"een organisatie die zit te blaten dat de verkopende partij de keiharde garantie moet geven dat een harde schijf gedurende de eerste vijf jaar na aankoop niet behoort te crashen en niet kapot mag gaan en ook nog roepen dat zij het keurmerk zijn, kan ik domweg niet serieus nemen".

dit geldt slechts als een fabrikant uitdrukkelijk 5 jaar garantie op zijn product geeft, dan dient die fabrikant zich daar ook aan te houden, binnen de opgestelde voorwaarden/regels.

u heeft uw eigen mening als ondernemer; ik moet als consument proberen om mijn eigen belangen zo goed mogelijk te behartigen.